کشتی آرای; نرخ طلا پس از انتخابات ۲۴ درصد کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گشایش نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر آلات در مشهد

رییس اتحادیه طلا و جواهر آلات کشور ی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی طلا ، جواهر آلات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در مشهد گفت: قیمت طلا بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ۲۴درصد کاهش یافته و این موضوع سبب کاهش انگیزه سرمایه گذاری برای کسب سود در این صنعت شده است

خبراقتصادی:محمد کشتی آرای در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی طلا ، جواهر آلات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در مشهد به پول نیوز، گفت: در دو سال قبل به سبب رکود اقتصادی در سطح کشورهای دنیا و در نتیجه افزایش بی رویه قیمت طلا در بازارهای جهانی، نگرش مردم به سمت استفاده از طلا و جواهر آلات در سطح کشورمان تغییر و بخش سوداگری این صنعت افزایش یافته بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر آلات کشور افزود: البته از ابتدای سالجاری میلادی قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

وی در ادامه توجه خاص به مسائل اقتصادی را از جمله خصوصیات و شاخصه های وزرای پیشنهادی دولت یازدهم دانست و گفت: این موضوع یک مولفه و نقطه امید مهم برای رفع مشکلات این بخش است.

کشتی آرای با اشاره به معرفی وزرای دولت یازدهم و بررسی صلاحیت های آنها در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی عنایت خاص به مقوله اقتصاد به عنوان یک مساله زیربنایی و عامل پیشرفت و عظمت کشور می گردد.

وی گفت: با توجه به حضور اشخاص با تجربه و کارشناسان زبده اقتصادی در بدنه دولت یازدهم امیدوارم شاهد شتاب بخشی در رفع مشکلات تولید و سر و سامان یافتن مسائل اقتصادی در کشور باشیم.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه های بین المللی طلا و جواهر آلات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را عامل مهمی برای ارایه توانمندی ها و آشنایی فعالان این صنعت با یکدیگر و در نتیجه توسعه این بخش برشمرد.

رییس اتحادیه سراسری طلا و جواهر آلات همچنین خواستار برگزاری این قبیل نمایشگاه ها در سطح منطقه ای در کشور شد.

کشتی آرای اظهار داشت: با توجه به قابلیتهای استان خراسان رضوی و مشهد در زمینه تولید و فروش طلا و جواهر برگزاری نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این شهر بسیار مهم است و باید با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران ذیربط شاهد توسعه کمی و کیفی شرکت کنندگان و تولیدات عرضه شده در آن باشیم.

پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ۲۲ تا ۲۵ مردادماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.