کشفیات ۶ ماهه مرزبانی کشور/ خروج ۲۴۰ هزار تبعه غیر مجاز از کشور

سردار دکتر حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:مرزداران کشور با افزایش کنترل های مرزی موفق شدند چندین باند بزرگ قاچاق کالا و مواد افیونی را متلاشی و از ورود مقادیر زیادی انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و ضد فرهنگی به کشور جلوگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزها کشور نسبت به مدت مشابه در سال  گذشته افزود: طی این مدت مرزبانان موفق شدند با انجام ۸۷ عملیات زمینی و دریایی با به هلاکت رساندن ۳۰ شرور مسلح و دستگیری ۸۷ شرور دیگر از ورود بیش از ۳۷ هزار و ۶۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، هروئین و مرفین به کشور جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشف بیش از ۲۵ تن گراس را از دیگر دستاوردهای ماموران مرزبانی کشور در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای کشور برشمرد.

 ذوالفقاری همچنین به قیمت پایین حامل های انرژی در کشورو قیمت بالای این فرآورده ها در سایر کشورها اشاره و عنوان داشت: این اختلاف قیمت باعث شده عده ای افراد سودجو به هرشکلی به دنبال خروج این سرمایه ملی از کشور باشند به طوری که مرزداران کشور موفق شدند طی اقدامات گسترده اطلاعاتی چندین خط لوله را که قاچاقچیان شبانه از داخل منازل کنار ساحل از زیر زمین به عمق دریا  کشیده و قصد داشتند از طریق آن اقدام به قاچاق سوخت کنند را شناسایی و جمع آوری کنند.

وی کشف بیش از ۱۰ میلیون ۶۵۵ هزار لیتر انواع فرآرده های سوختی قاچاق در مرزهای کشور را از دیگر دستاوردهای ماموران مرزبانی وپایگاه های دریابانی کشور در شش ماه ابتدایی امسال اعلام کرد و گفت: اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها و رسیدن قیمت حامل های انرژی به قیمت های واقعی و جهانی خود می تواند باعث کاهش یا قطع قاچاق سوخت از کشور شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: مرزبانان در نیمه نخست امسال با توقیف و بازرسی از صدها فروند شناور و خودروی قاچاقچیان مانع ورود بیش از ۹۸۰ هزار انواع کالاهای ممنوعه، ۱۴ هزار کالاهای ضد فرهنگی وبیش از ۹۰۰ کالاهای ضد امنیتی شدند.

فرمانده مرزبانی  کشور در پایان با اشاره به آثار سوء امنیتی و بهداشتی ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به کشور عنوان داشت: مرزداران کشور طی این مدت با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی از ورود تعدادی از اتباع کشور های بیگانه به حریم امنیتی مرز کشورمان مطلع شده و در عملیات های منسجم و غافلگیرانه بیش از ۱۸ هزار نفر از این افراد را دستگیرو ۲۳۹ هزار و ۱۷۷ نفر دیگر را از نقطه صفر مرزی طرد کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.