کشف اختلال استفاده از اینترنت در کودکان

نتایج جدیدترین تحقیقات حاکی از آن است، کودکانی که به استفاده از وسایل الکترونیکی اعتیاد دارند احتمالا از “اختلال استفاده از اینترنت” رنج می برند.

فاوانیوز : به نقل از خبرگزاری مهر، روانشناسان می گویند اعتیاد به بازیهای ویدیویی و اینترنت ویژگی های دیگر اعتیادها را دارند مثلا اگر این گجت ها از آن ها گرفته شود دچار اختلالات عاطفی، عدم تمرکز و نشانه های ترک می شوند.
متخصصان روانشناسی استرالیا از اینکه این اعتیاد جدید در کتاب های روانشناسی سراسر جهان به طور رسمی گنجانده شده، استقبال کرده اند. تایید این اعتیاد در واکنش به موج فناوری ارتباطی است که کودکان را احاطه کرده است.
 
مایک کایروس استاد روانشناسی استرالیایی می گوید: اگرچه بازی کردن کودکان یک مساله آشکار است اما در حال کلی استفاده از فناوری می تواند یک مشکل بالقوه باشد.
 
از دیگر مشکلات تاثیرات ویرانگر این اعتیاد برای کودکان و خانواده ها می توان به کاهش تعاملات اجتماعی و حتی مشکل در غذا خوردن کودکان اشاره کرد که به نفع دنیای مجازی که کودکان در آن سکونت دارند، نادیده گرفته می شوند.
 
در این کتاب بین المللی روانشناسی، خطرات ناشی از استفاده بیش از اندازه از این فناوری های به ظاهر بی خطر گنجانده شده است و اختلال استفاده از اینترنت در کنار دیگر اختلالات روانی که نیازمند تحقیقات بیشتر هستند قرار داده شده است.
 
کایروس می گوید زمانی که تحقیقات بیشتری در مورد این اختلال صورت گیرد می تواند به متخصصان سلامت امکان  تشخیص کودکان مبتلا به رفتارهای اعتیادی ناشی از استفاده بیش از اندازه از فناوری بدهد و آنها را به خوبی با استفاده از استراتژی هایی برای تغییر وسواس اتکای بیش از اندازه به اتصال به اینترنت درمان کنند.
 
وی می گوید کودکان مبتلا به اختلالات وسواس غیرقابل کنترل در استفاده بیش از اندازه فناوری ممکن است به خطر بیفتند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.