کشف بزرگترین سرقت کتاب توسط رژیم صهیونیستی

۱۴ام بهمن ،

در پی تولید یک فیلم مستند، از بزرگترین سرقت کتاب توسط رژیم صهیونیستی از خانه‌های فلسطینی‌های آواره پرده برداشته شده است که در پی آن وزیر فرهنگ فلسطین گفت: کتاب‌ها را برمی‌گردانیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شعر و ادب عربی، در پی نمایش فیلم مستند «بزرگترین سرقت کتاب» ساخته «بینی برنور» کارگردان اسرائیلی که در آن از عملیات غارت کتاب‌های آوارگان فلسطینی از خانه‌هایشان در جریان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ پرده برمی‌دارد، مقامات فلسطینی واکنش نشان داده و خواستار بررسی این موضوع شدند.

سهام برغوثی وزیر فرهنگ دولت فلسطین در کرانه باختری در این باره گفت: وزارت فرهنگ فلسطین قصد دارد این کتاب‌ها را که از منازل و کتابخانه‌های فلسطینی‌ها به سرقت رفته است بازگرداند چراکه این کتاب‌ها بخش مهمی از میراث فرهنگی فلسطین است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با حضور دیگر وازراتخانه‌های فلسطینی برای بررسی حقوقی و رسانه‌ای این مبحث افزود: این کمیته برای آماده کردن ملزومات برای رجوع به سازمان‌های بین‌المللی تشکیل شده است و مطالبه ما کامل و شامل خواهد بود.

برغوثی با اشاره به عضویت فلسطین در یونسکو تاکید کرده است: اکنون وقت بازگرداندن این کتب مسروقه است به‌ویژه اینکه اینک وضع فلسطین با قبل تغییر کرده است.

بنابر این گزارش فیلم مستند «سرقت بزرگ کتاب» که در رام‌الله و تل‌آویو به نمایش گذاشته شده است داستان سرقت هزاران کتابی است که کارمندان کتابخانه ملی اسرائیل آنها را نگهداری می‌کنند و در حالی که فلسطینی‌ها این اتفاق را سرقت می‌دانند، صهیونیست‌ها مدعی‌اند که این کتاب‌ها را نجات داده‌اند.

«بینی برونر» کارگردان اسرائیلی این فیلم مستند که در هلند زندگی می‌کند نیز دربارهٔ فیلمش گفت: من داستانی یافتم که به نظرم استحقاق روایت کردن را داشت و فکر می‌کنم در روایت کردن آن صادقانه رفتار کرده‌ام و به نظرم ما اسرائیل را با مصیبت دیگران ساختیم.

صهیونیست‌ها البته از این فیلم و کارگردان آن انتقاد کرده و می‌گویند که فیلم «حقیقت مبارزه اسرائیلی‌ها در حفاظت از تاریخ» را ارائه نکرده است! و این در حالی است که سخنگوی کتابخانه ملی اسرائیل از ارائه هرگونه سخنی در این باره خود داری کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.