کشف بیماری تازه ارسال پیامک در هنگام خواب

۰۱م اسفند ،

ارسال پیامک در هنگام خواب پدیده تازهی محسوب نمی‌شود، اما کارشناسان بر این باورند که این روند با رویه‌هایی که انسان امروزی برای تقارن هرچه بیشتر با دنیای فناوری پیش‌ می‌گیرد نامتقارن است و از این رو این پدیده را می‌توان خطرناک‌تر از اختلال راه رفتن در هنگام خواب دانست.

ممتازنیوز: “الیزابت دودل”(Elizabeth Dowdell) از محققان دانشگاه ویلانوا بر اساس بررسی تازه خود اخطار داده که نوجوانان و جوانانی که به فناوری اعتیاد دارند در هنگام خواب هم پیامک می‌فرستند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌بی‌اس‌لوکال، ارسال پیامک در هنگام خواب پدیده تازهی محسوب نمی‌شود، اما کارشناسان بر این باورند که این روند با رویه‌هایی که انسان امروزی برای تقارن هرچه بیشتر با دنیای فناوری پیش‌ می‌گیرد نامتقارن است و از این رو این پدیده را می‌توان خطرناک‌تر از اختلال راه رفتن در هنگام خواب دانست.

پروفسور دودل در این خصوص توضیح داد: این اختلال دقیقا به همان صورتی است که فکر می‌کنید؛ ارسال پیامک در حالی که کاملا به خواب رفته‌اید. در این حالت شما در فضایی بین خواب و بیداری به‌سر می‌برید و همان طور که از این توضیح برمی‌آید، در چنین فضایی اقدام به ارسال پیامک می‌کنید.

وی همچنین گفت: زمانی که فرد معتاد به فناوری در خواب به‌سر می‌برد صدای مخصوص پیامک تلفن‌همراه به گوش وی‌ می‌رسد و در همین شرایط او اقدام به پاسخگویی می‌کند. این پروفسور توضیح داده است که اختلالات خواب سبب چاقی، افسردگی، افت تحصیلی و … می‌شود.

این محقق توضیح داده است که برای رهایی از این مشکل باید به هنگام خواب تلفن‌همراه را دور از خود نگه داشت و صدای آن را کاملا قطع کرد.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.