کشف ترکیب درمانی ضد آلزایمر در بعضی از جلبک‎های دریایی بومی ایران

۲۷م دیماه ،

کشف ترکیب درمانی ضد آلزایمر در بعضی از جلبک‎های دریایی بومی ایران

کشف ترکیب درمانی ضد آلزایمر در برخی از جلبک‎های دریایی بومی ایران

محققان موسسه ملی اقیانوس شناسی موفق به شناسایی ترکیب درمانی ضد آلزایمر در ۱۰ نمونه از جلبک‎های دریایی بومی ایران شدند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر علی مهدی‎نیا، عضو هیات علمی موسسه ملی اقیانوس‌شناسی و مجری طرح پژوهشی در این خصوص اظهار داشت: بر پایه گزارش انجمن جهانی آلزایمر، بیش از ۳۵ میلیون نفر در جهان به بیماری دمانس و آلزایمر مبتلا می باشند.

وی افزود: براساس گزارش انجمن جهانی آلزایمر در بیست سال آینده این تعداد دو برابر خواهد شد. این آمار، گویای بحرانی است که نیاز به توجه خاص مسوولان و وزارتخانه‎های بهداشت و درمان کشورها را دارد.

مهدی‎نیا ادامه داد: هزینه این بیماری در دنیا ۳۱۵ میلیارد دلار در سال تخمین زده می‎شود. این هزینه برای همه اقشار جامعه و دولت‎ها بسیار گران است؛ بنابراین ساخت داروهای ارزان قیمت و مکمل‎های دارویی جهت پیش‎گیری و درمان با توجه به عوارض جانبی، قیمت بالای داروهای شیمیایی و روی آوردن به داروهای گیاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‎که هموتائورین ماده‎ای است که پتانسیل درمانی و پیش‎گیری برای بیماری آلزایمر را دارد، اظهار داشت: در این تحقیق وجود این ماده در ۱۲ نمونه جلبک دریایی بومی ایران مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج تحقیق، حضور این ماده را در ۱۰ نمونه از جلبک‎های مورد بررسی نشان داد. جلبک” Dictyota dichotoma ” (جلبک قهوهیی سواحل خلیج فارس) گونه‎ای بود که بیشترین مقدار این ماده را در خود نشان داد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.