کشف جنایت منطقه فلاح – خیابان شهسوار شمالی

خبرگزاری آریا- ماموران اداره آگاهی تهران بزرگ در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه قاتلان مرد جوان را که از تهران به سمنان گریخته بودند ، دستگیر کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ساعت ۰۳:۰۰ بامداد یکم خرداد ماه سال جاری، مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر از طریق مرکز فورتی های پلیسی ۱۱۰ در جریان یک فقره درگیری منجر به قتل در میدان مقدم ـ خیابان شهسوار شمالی قرار گرفتند .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر ، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد ؛ با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات مقدماتی ، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم و یه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

وقوع درگیری تن به تن با سلاح سرد  :

با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و آغاز تحقیقات ، در بررسی های اولیه مشخص شد که جنایت در یک نزاع و درگیری ، میان دو نفر به اسامی “مهرزاد ” (۳۴ ساله) و “موسی ” (۴۶ ساله) و در حضور یک زن و شوهر به اسامی “فاطمه ” (۳۸ ساله) و “علی ـ” (۳۷ ساله) به وقوع پیوسته که مهرزاد ، طبق نظریه پزشکی قانونی ، به علت اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه به قتل رسیده و “موسی ” نیز که آثار جراحت های ناشی از اصابت جسم تیز بر روی دست ، کتف و گردنش کاملا مشخص بود ، برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان سینا انتقال پیدا کرده و فاطمه و علی نیز ، پس از درگیری از محل متواری شده اند  .

دستگیری موسی و اعتراف به جنایت :

با توجه به اطلاعات بدست آمده از تحقیقات مقدماتی ، بلافاصله کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان اقدام به دستگیری “موسی ” ـ که اعتیاد به مصرف مواد دارد ـ کرده و در همان تحقیقات مقدماتی ، موسی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : “در مورخه ۰۱/۰۳/ در خانه نشسته و مشغول شام خوردن بودم که ناگهان صدای صحبت های بلند دو مرد را شنیدم که در حال جر و بحث کردن بودند ؛ به داخل اتاقی که مهرزاد و علی در آن بودند رفته تا ببینم چه صحبت هایی رد و بدل می شود که پس از دقایقی از حضور در داخل اتاق ، میان من و مهرزاد مشاجره و جر و بحث اتفاق افتاد ؛ یکباره چاقویی را که در پشت کمرم از قبل قرار داده بودم ، به قصد ترساندن مهرزاد ، بیرون کشیده اما مهرزاد [در حالیکه او نیز یک چاقو به همراه خود داشت] به سمت من آمد که [در یک لحظه] چاقو به مهرزاد خورد و محل چاقو شروع به خونریزی کرد ؛ [ در همین لحظه ] “علی ـ” با قمه ، به دست و سر و گردنم چندین ضربه زد و می خواست مرا بکشد که من به طبقه پائین ساختمان فرار کردم و علی و زنش ( فاطمه ) نیز از محل فرار کردند “.
متهم در خصوص انگیزه اصلی خود در خصوص درگیری منجر به قتل ، به کارآگاهان گفت : “به خاطر تهمتی که مقتول به من زده بود ، [از دست مهرزاد] عصبانی و ناراحت بودم و [ در زمان حضور در داخل اتاق ] به خاطر فحاشی های رکیک و ناسزا گفتن های مهرزاد ، با ضربات چاقویی که از آشپزخانه برداشته و در کمرم پنهان کرده بودم ضرباتی را به او وارد کردم “.

دستگیری زن و شوهر متواری :

با وجود اعتراف صریح موسی به ارتکاب جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به علت حضور علی و همسرش در درگیری و متواری شدن آنها از محل وقوع جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی ، دستگیری این زن و شوهر متواری در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
تحقیقات در خصوص این زن وشوهر نشان داد که علی و همسرش ، هر دو نفر اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و چند روز قبل از وقوع جنایت نیز با مراجعه به موسی ( متهم ) اقدام به اجاره یک اتاق در منزل پدری وی ( ارثیه پدری ) کرده و پس از جنایت نیز از محل متواری شده اند .
با وجود نامشخص بودن محل فرار علی و همسرش ، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این زن و شوهر در شهرستان سمنان شدند که بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی سمنان انجام و هر دو نفر پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی سمنان و جهت انجام تحقیقات تکمیلی ، در مورخه ۱۰/۰۳/ به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند .
با انتقال علی و فاطمه به اداره دهم ، تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو در اظهاراتشان صراحتا به حضور خود در محل جنایت اعتراف کردند .
“علی ـ” در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : “مهرزاد (مقتول) یکی از دوستان من بود که در شب حادثه پیش من آمده بود و در حال خوردن چای بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و پس از چند دقیقه با مهرزاد درگیری لفظی پیدا کرد ؛ ناگهان موسی با چاقویی که از کمر خود در آورده بود به [سمت] مهرزاد حمله ور شد [و چندین ضربه به بدن مهرزاد وارد کرد] ؛ من که برای جدا کردن آنها بلند شده بودم ، [ با برداشتن چاقوی همراه مهرزاد] به سمت موسی حمله ور شدم و پس از زدن رضا ، [به همراه همسرم] از خانه فرار کردیم “.
“فاطمه ” نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : “در شب حادثه مهرزاد که از دوستان همسرم بود ، به خانه ما آمده بود و هر سه نفر نشسته بودیم و در حال صحبت کردن بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و شروع کرد با مهرزاد به جر و بحث کردن ؛ آن دو از قبل با یکدیگر ناراحتی و کدورت داشتند ؛ تا مهرزاد از جایش بلند شد ، موسی چاقو در آورد و به سر و سینه مهرزاد فرو کرد . [ همه چیز ] خیلی سریع اتفاق افتاد ؛
علیرضا ( همسرم ) تا این صحنه را دید ، بلند شد و چاقوی مهرزاد را از روی زمین برداشت و دو ضربه به موسی زد که چاقو از دستش بیفتد ؛ [ پس از آن ] و به محض افتادن چاقو از دست موسی ، دست مرا گرفت و از ترس ، هر دو نفر از آنجا فرار کردیم ؛ من هیچ نقشی در قتل نداشتم و فقط فریاد می کشیدم و گریه می کردم ” .
سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت برای متهم “موسی ” صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم قرار گرفته است .
 “علی ” و همسرش نیز با توجه به حضورشان در محل جنایت و درگیری آنها با متهم اصلی پرونده و فرار از صحنه ، با قرار بازداشت موقت و به دستور بازپرس پرونده ، جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم قرار دارند  ” .

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.