کشف دومین چاه نفت ایران در دریای مازندران

مدیر عامل شرکت نفت خزر امروز در نشست یکروزه هم اندیشی مدیران منطقه ای صنعت نفت کشور در ساری با بیان اینکه منبع نفتی جدید در فاصله هزارو ۵۰۰ متری چاه نفتی سردار جنگل قرار دارد گفت: سکوی اکتشافی ایران امیرکبیر آماده حفاری در این منطقه است .
اصولی با بیان اینکه حجم نفت درجای چاه نفتی سردار جنگل ۲ میلیارد بشکه برآورد شده است افزود : در لایه نخست این چاه نفتی۵۰۰ میلیون بشکه نفت قابل استخراج است .
وی گفت : با بهره برداری از چاه دوم ایران به لایه های زیرین چاه نخست دست می یابد.
اصولی همچنین از آغاز لرزه نگاری در آبهای ساحلی استان گلستان خبر داد و گفت : تا پایان امسال خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.
بابازاده رئیس امور بهره برداری و مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز درباره خط لوله گاز دامغان ، کیاسر ، ساری ، نکا گفت : برای اجرای این طرح ۱۶۰ کیلومتری به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شرکت ملی گاز ایران پس از رفع موانع زیست محیطی در بخش پارک ملی لنگر آمادگی اجرای این طرح را دارد.
اولادی معاون برنامه ریزی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران هم در این نشست با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار گفت : این شرکت در صدد ساخت پتروپالایشگاه در کنار پالایشگاه بهشهر است.
شاهدوست رئیس پایانه های نفتی شمال کشور با بیان اینکه تاکنون کشتی های حامل نفت خام و فرآوده های نفتی در پایانه های نفتی شمال کشور هم پهلو می گرفتند گفت:امسال برای نخستین بار ۶ کشتی حامل گاز مایع LPG از قزاقستان در پایانه های نفتی شمال کشور پهلو گرفتند.
/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.