کشف روشی برای رشد سلول ها

۲۷ آبان ،

دانشمندان توانسته اند روشی را کشف کنند که به دنبال آن بافت های سلولی بدن بیشتر رشد می کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از سانیس دیلی، دستگاه هایی مانند چاپگر ساخته شده است که به رشد و بازسازی بافت و سلول های بدن کمک می کند.

بررسی ها نشان می دهند؛ که این تکنولوژی مانند پرینتر جوهر افشان و لیزری و مانند داربست های ساختمان عمل می کنند که سبب می گردد پایه و اساس سلول ها محکم بنا شود و رشد بهتری داشته باشند و با سرعت بسیاری تکثیر شوند.

دانشمندان با استفاده از داربست هایی در داخل بدن ترکیب و کنترل معماری رفتار سلول ها را مورد بررسی قرار می دهند و به رشد سلول ها کمک می کنند استفاده از سلول های بنیادی می تواند به برنامه ریزی برای تبدیل شدن سلول ها به بافت استخوان و غضروف بیشتر کمک کند.

دانشمندان معتقدند؛ با استفاده از این چاپگر ها برای رشد و پرورش سلول ها ممکن است به غشای سلول ها آسیب برساند و نرخ زنده ماندن سلول نیز متغیر بوده و بین ۴۰ تا ۹۵ درصد است.استفاده از این روش به وسایل و تجهیزات پزشکی پیشرفته ای نزدیک است

مطالعات دانشمندان نشان می دهد، استفاده از این تکنولوژی برای سلول های مخاطی و غدد بزاقی و سلول های گوش و حلق و بینی کمی دشوار است اما برای سایر سلول های بدن آسان است.این تکنولوژی حتی قادر است سلول های تومورهای سرطانی را از بین ببرد.

در آینده ای نزدیک دانشمندان امیدوارند تا در این زمینه پیشرفت هایی ارائه شود تا به بسیاری از بیماران در سراسر دنیا کمک شود و پاسخی برای درمان بیماری های مرتبط با سلول های بدن پاسخ صحیحی داده شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.