کشف عتیقه جات مربوط به دوران قاجاریه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر،‌ سرهنگ میرحسینی فرمانده انتظامی استان تفت گفت: ماموران کلانتری مرکز با اطلاع از اینکه فردی در یکی از روستاهای تفت قصد فروش سنگ های قیمتی را دارد در محل حضور یافتند.

وی بیان داشت: ماموران کلانتری مرکز تفت ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر کردند.

در بازرسی از خودروی وی، دو قطعه سنگ عتیقه قدیمی به ابعاد ۴۰ در۶۰ سانتیمتر به ضخامت هفت سانتی متر و یک عدد جعبه شیشه ای حاوی تعدادی انگشتر قدیمی و تعداد سنگ های عتیقه که به عنوان نگین انگشتر استفاده می شد، کشف و ضبط کردند.

ماموران اطلاعات تفت نیز توانستند با همکاری میراث فرهنگی و مقام قضایی فردی را که با تخریب حمام قدیمی در یک روستا دیگ قدیمی حمام را تصاحب کرده بود را دستگیر کنند و دیگ را تحویل میراث فرهنگی تفت دادند.

عتیقه جات کشف شده مربوط به دوران قاجاریه است.

بازدید از ۳۴۲ واحد صنف زرگر در یزد و معرفی ۸۵ صنف فاقد مجوز اتحادیه

در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی اتحادیه صنف زرگر توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی یزد به اجرا گذاشته شد.

در این طرح از ۳۴۲ واحد صنف زرگری بازدید شد که به اینگونه متصدیان واحدهای صنفی در زمینه عدم واگذاری محل به غیر، نصب سیستم هشدار دهنده و متصل بودن به ۱۱۰، نصب دوربین در محل کسب، رعایت ضوابط و مقررات نیروی انتظامی، اخذ پروانه کسب، عدم فعالیت صنف در زمانی که دیگر واحد های صنفی فعالیت ندارند، عدم فعالیت آن دسته از واحدهای صنفی که در ساعات خلوت روز در سطح شهر دایر می باشند تذکرات لازم داده شد.

در مدت اجرای طرح نیز ۸۵ واحد صنفی فاقد مجوز به اتحادیه صنف زرگران معرفی شد.

دستگیری باند جاعلان اسناد در اردکان

سرهنگ افشاری فرمانده انتظامی استان اردکان گفت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر اینکه روز گذشته فردی به محل کسب وی مراجعه و خود را به عنوان ماور اداره اطلاعات (مامور قلابی) معرفی و موتور سیکلتش را توقیف و به پارکینگ انتقال داده است اقدامات لازم را انجام دادند.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران آگاهی اردکان با قرار دادن موضوع در دستور کار و بررسی محل کار شاکی متوجه شدند چهره مامور قلابی از طریق دوربین عکس برداری شده است که با تلاش پلیس وی دستگیر و به اداره آگاهی انتقال داده شد.

وی ادامه داد: در بازجویی انجام شده، متهم به جرم خود اعتراف و بیا داشت با توجه به آشنا بودن با یکی از کسبه (مغازه کافی نت) اقدام به جعل فرم های مربوطه کرده است.

سرهنگ افشاری تصریح کرد: طی بررسی های لازم مشخص شد نامبرده با تشکیل باند به همراه سه نفر دیگر، نسبت به جعل کارت های فعال بسیج، پروانه کسب، فرم های توقیف موتور سیکلت، فرم پارکینگ موتور سیکلت متعلق به اداره اطلاعات، فرم های عضو گیری بسیج و غیره فعالیت داشته اند.

فرمانده انتظامی اردکان خاطر نشان کرد: از وی کلیه موارد جعل شده و یک دستگاه کیس رایانه کشف و ضبط شد و با همکاری وی، سه نفر از همدستانش نیز دستگیر و به همراه پرونده تشکیل داده شده تحویل دادسرا و سپس روانه زندان شدند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.