کشف متغیر ژنتیکی اعتیاد به اینترنت

محققان شواهدی را از یک متغیر ژنتیکی که به اعتیاد به اینترنت مرتبط است، ارائه کرده اند.

متغیر ژنتیکی در ژنی که به عنوان CHRNA4 شناخته می شوند به سایر انواع اعتیادها به جز اعتیاد به اینترنت نسبت داده شده است.

محققان اظهار داشتند که این کشف می تواند توضیحی برای این مسئله باشد که چرا وسواس فکری آنلاین روی عده ای تأثیرگذاشته و روی عده ای دیگر بی تأثیر است.

دکتر کریستین مونتاگ از دپارتمان روانشناسی بیولوژیکی و افتراقی دانشگاه بن اظهار داشت: مشخص شده است که اعتقاد به اینترنت محصول تصورات ما نیست، محققان و درمانگران باید برای توجه به آن به طور جدی عمل کنند.

طی سالهای گذشته محققان دانشگاه بن با ۸۴۳ نفر درباره عادات آنها در استفاده از اینترنت مصاحبه کرده اند و طی این مصاحبه ها آنها ۱۳۲ نفر را با اعتیاد به اینترنت کشف کرده اند، پس از آن محققان این گروه را با یک گروه کنترل در جایگاه مقایسه قرار داده اند.

رفتارهایی که نشان دهنده اعتیاد بوده دربرگیرنده پذیرش این مسئله است که تمام تفکرات آنها در طول روز حول محور اینترنت می چرخند و اعتقاد دارند که اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشند به نوعی سلامتی آنها به خطر می افتد.

محققان دریافتند که این ۱۳۲ نفر حامل یک متغیر ژنی هستند که نقش مهمی در اعتیاد به نیکوتین ایفا می کند و همچنین به احساس تنهایی و افسردگی نیز ارتباط دارد.

این گروه همچنین دریافتند که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به اعتیاد اینترنت قرار دارند، اگرچه آنها اعتقاد دارند که شاید این مسئله به گروهی ارتباط دارد که آنها مورد بررسی قرار داده اند و ارتباطی به جنسیت افراد ندارد.

این گروه تحقیقاتی ابراز امیدواری کرده است که تحقیقات آنها بتواند درمان بهتری برای اعتیاد به اینترنت پیدا کند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.