کشف موقوفه یکصد ساله از عصر قاجار

فروردین ۱۴۰۳

پیرمردی پس از سالها تصمیم می گیرد اسناد و مدارک منزلش را سر و سامان دهد که این جستجو سندی را کشف می کند که اوضاع روستایی را پس از سالها متحول می سازد.

منصور هدایتی سرپرست اوقاف شهرستان راور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: احمد بهاء الدین آبادی با مراجعه به اداره اوقاف این شهرستان و با در دست داشتن وقفنامه قدیمی مربوط به عصر قاجاریه که در اسناد قدیمی منزلش پیدا کرده بود از وقف زمینی در یکی از روستاهای این شهرستان پرده برداشت.

وی بیان داشت: این موقوفه به مساحت ۵ هکتار و تحت کاربری کشاورزی و درختان مشجر و مثمری در شمال راور و در روستای فیض آباد واقع شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی متن وقف نامه معلوم شد تاریخ وقف آن به ۱۳۴ سال پیش و در دوران قاجاریه برمی گردد که توسط واقف خیراندیش به نام عباس، وقف بر مخارج تعزیه داری سرور و سالار شهیدان در ایام محرم در منطقه گردیده است.

هدایتی ارزش کل موقوفه را بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: زمین موقوفه در حال حاضر در دست کشت و زرع توسط زارعین است که متصرفین بعد از این ملزم به تنظیم سند اجاره با اوقاف است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ضروری با توجه به شرایط منطقه احیا و آبادانی اراضی موقوفه و اجاره اراضی آن به کشاورزان است تا نیت واقف به نحو احسن پس از یک قرن انجام گیرد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.