کشف نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان تخلف در آستانه نوروز

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) از انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی از بازار شب عید کالاهای اساسی و تشکیل نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان تخلف در نتیجه آن خبر داد.

سعید محمدی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای طرح بازرسی و نظارت بر اقلام اساسی  ویژه ایام پایانی سال تاکنون ۶۰۴۱ بازرسی از  عرضه کنندگان کالاهای اساسی شامل گوشت قرمز، تخم مرغ ، روغن خوراکی، برنج و لوازم خانگی و قند و شکر انجام گرفته است.

به گفته وی از این تعداد بازرسی، ۳۵۵ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان تنظیم  و به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

محمدی پور با بیان اینکه این طرح از ۱۵ بهمن در راستای پایش و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال آغاز شده، از حضور دستگاه‌های اجرایی و نیز اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس  اقتصادی  و … در این طرح خبر داد.

بیشترین بازرسی در حوزه مرغ و تخم مرغ

همچنین به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران طی دو هفته اخیر بیشترین بازرسی‌های انجام شده  درخصوص عرضه کنندگان مرغ و تخم مرغ با ۱۳۹۷ مورد بازرسی بوده که ۱۳۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان کشف و جهت رسیدگی به تعزیرات  حکومتی ارسال شده است.

وی در پایان از مردم خواست درصورت مشاهده تخلفات صنفی مراتب را با سامانه ۱۲۴  گزارش کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.