کشف و خنثی سازی چندین مورد توطئه برای ترور اوباما و رامنی در دوران انتخابات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

afp2-43.jpg

مجله “جی کیو”( GQ) نوشته است: عاملان سرویس مخفی آمریکا موفق شدند چندین سوء قصد علیه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی، رقیب انتخاباتی وی را در رقابت‌های انتخابات آمریکا در ششم نوامبر سال ۲۰۱۲ خنثی نمایند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، “مارک آمبیندر”، در مقاله خود در مجله “جی .کیو” در خصوص حفاظت ۱۰۰ درصدی و کامل از اوباما و رامنی می‌نویسد: رامنی، در ماه ژانویه سال جاری درست در وقتی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا اعلام نمود به صورت رسمی مورد حفاظت عاملان سرویس مخفی قرار گرفت. اما اوباما به سبب اینکه اولین رئیس جمهوری سیاه پوست آمریکا محسوب می‌شود همواره در معرض خطر از سوی گروه‌های افراط گرا قرار داشته و به همین سبب همواره از سوی سرویس مخفی آمریکا حفاظت می‌شود.

حفاظت از کاندیداهای انتخاباتی

طی یک سال قبل تعدادی از اشخاص از سوی سرویس مخفی آمریکا در خصوص این مساله که تهدیدی برای اوباما و رامنی محسوب می‌شوند، یا خیر مورد بازجویی قرار گرفتند.

یکی از حائز اهمیت‌ترین اشخاص دستگیر شده یک گروه چهار نفره از سربازان تازه کار اهل جورجیا بودند که قصد داشتند توطئه‌ای علیه اوباما ترتیب داده و دولت فدرال آمریکا را سرنگون نمایند.

در مقاله انتشار یافته در مجله جی.کیو به این نکته اشاره شد که اطلاعات مربوط به سایر طرح‌های ترور و سوء قصدها به صورت علنی منتشر نشده‌اند.

همچنین جزئیات مربوط به سرویس مخفی رامنی، رقیب انتخاباتی اوباما اوایل روز چهارشنبه، چند ساعت پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افشا شد.

این درحالی است که “ادوین دونوان”، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام نمود که با گزارش تفسیری مجله جی.کیو مخالف است و گفت: ما با نویسنده این مقاله هیچ رابطه‌ای نداشته‌ایم. بنابراین نمی‌دانیم از چه منابعی استفاده نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.