کشف و شناسایی صدها برنامه‌ آلوده در فروشگاه آنلاین گوگل

۱۴فروردین۱۳،

 

محققان یک شرکت امنیتی می‌گویند: یک باند خرابکار صدها برنامه آلوده را از طریق فروشگاه آنلاین شرکت گوگل به فروش رسانده و به اشخاص بسیاری خسارت وارد کرده اند.
 
به گزارش فارس به نقل از وی تری، محققان شرکت امنیتی سمانتک می گویند تعداد برنامه های الوده ای که توسط این جانیان سایبری طراحی شده بیش از ۲۰۰ برنامه است. بخش اعظم برنامه های یاد شده به زبان ژاپنی بوده و محتوای ضداخلاقی دارند.
 
کاربرانی که با هدف بارگذاری و ملاحظه برنامه های یاد شده آنها را بارگذاری می کردند با پیامی مواجه می شدند که از آنها می خواست برای بهره مندی از خدمات بیشتر و گسترده تر از سرویس های پولی بهره بگیرند.
 
کلیک کردن بر روی لینک های مرتبط منجر به هدایت کاربران به سمت پایگاه اینترنتی های آلوده و ارسال هرزنامه برای اشخاص می شد.
 
بررسی های سمانتک نشان می دهد بعضی از این برنامه های آلوده از یک سال پیش در فروشگاه انلاین گوگل پلی وجود داشته و برآوردها نشان می دهد برنامه های یاد شده حداقل پنج هزار نفر از کاربران را دچار مشکل کرده است.
 
با توجه به اینکه هزینه استفاده از خدمات یاد شده حداقل هزار دلار بوده میلیون ها  دلار ضرر به خریداران برنامه های یادشده وارد شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.