کشف و ضبط سکه های تاریخی دوره صفویه

۳۱اردیبهشت،

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۲۰ سکه تاریخی مربوط به دوره صفویه و یک کوزه تاریخی در استان فارس کشف و ضبط شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، محمد کربلایی حریری گفت: کشف یک کوزه و سکه های تاریخی در حین خاکبرداری معدن مخلوط شهرستان کوار، توسط مردم منطقه به اطلاع ماموران یگان حفاظت رسید.
وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، دستورات لازم از مراجع قضایی اخذ شد و با همکاری نیروی انتظامی منطقه اشخاص خاطی دستگیر و اجناس کشف شده از آنها بازپس گرفته شد.
فرمانده یگان حفاظت اظهار داشت: اشیای کشف شده شامل ۲۰ سکه فلوس رایج دوره صفویه از جنس مس و یک عدد کوزه متعلق به قرون متاخر اسلامی است که پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
کربلایی همچنین از دستگیری سارقین منزل ثبتی و کشف دو عدد نقش برجسته سرباز هخامنشی خبر داد و گفت: با دریافت گزارش مامورین باف ت تاریخی فرهنگی شیراز مبنی بر احتمال سرقت برخی از منازل ثبتی استان فارس، نیروهای یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.
وی افزود: با اقدام به موقع ماموران یگان و همکاری نیروی انتظامی سارقین دستگیر و اموال مسروقه شامل دو عدد نقش برجسته سرباز هخامنشی متعلق به دیوار حاشیه منزل ثبتی ضیاء الدین فیلی، ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت در پایان از کشف فلزیاب، ادوات حفاری و دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در استان آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: ماموران یگان حفاظت شهرستان ماکو بر خبرها واصله از مردم منطقه، از تلاش حفارین غیرمجاز در روستای زنجیره مطلع شدند و پس از حضور در محل موفق به دستگیری اشخاص و کشف و ضبط ادوات حفاری و گنج یاب شدند. /ص

   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.