کشف ۱۰ محدوده معدن طلا

۰۵اردیبهشت،

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی کشور:

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور از‌ شناسایی ‌۱۰ محدوده طلا و محدوده‌های ذخایر روی، سرب‌، مالانزیت، خاک‌های نادر، قلع و تنگستن در نقاط مختلف ‌استان مرکزی خبر داد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  بهروز برنا در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مواد در ریز تراشه‌های صنایع هایتک و تلفن همراه کاربرد دارد که با شناسایی این معادن می‌توان به نیازهای این بخش پاسخ گفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی از استان‌های غنی و ثروتمند کشور در بخش ذخایر معدنی است و معادن این استان از معادن غنی کشور به شمار می‌رود.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور با بیان اینکه ‌استان مرکزی بر روی کمربند مس ـ طلای ایران قرار دارد، خاطر نشان ساخت: این کمربند به کمربند ارومیه دختر مشهور است که از شمال غرب ‌تا مرز پاکستان و کشورهای آسیایی امتداد داد.

برنا گفت: کمربند ‌ارومیه دختر ذخایر غنی مس و آهن و طلا را در دل خود جای داده است  به طوری که ۸۵ درصد ذخیره مس پروفیل روی این کمربند قرار گرفته و در رگه میانی این کمربند در استان ذخیره سرشاری از مس پروفیل همراه با طلا در دلیجان کشف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ محدوده طلا و محدوده‌های ذخایر روی، سرب‌، مالانزیت، خاک‌های نادر، قلع و تنگستن در نقاط مختلف این استان شناسایی و کشف شده است.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی مرکز زمین شناسی و اکتشافات پایه معدنی در این استان ظرف ماه‌های آینده خبر داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.