کشف ۱۱۳ سلاح جنگی در تورهای ایست و بازرسی

جانشین فرمانده ناجا از کشف ۱۱۳ سلاح جنگی در تورهای ایست و بازرسی خبرداد و گفت: تامین امنیت تهران چهار لایه داشت. ‌ سردار احمدرضا رادان نیز در مراسم تقدیر و تشکر از کمیته‌های اجرایی برگزار کننده شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها با بیان اینکه این عملیات ترافیکی و امنیتی یکی از بزرگترین عملیات‌های جهان بود، افزود: این اجلاس نشان‌دهنده اقتدار، ثبات و امنیت ایران است که امروزه از زبان تعداد کثیری از مهمانان این اجلاس مهم نیز اطلاق شد که ایران با توجه به همسایگانی که در پیرامون خود دارد جزو امن‌ترین کشورها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ ماموریت، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت و قرارگاه امام علی(ع) به عنوان اولین اقدام عملی تامین امنیت تشکیل شد گفت: در این راستا ۱۵ کمیته نیز تشکیل شد. رادان با بیان اینکه سه اقدام قبل، حین و بعد از اجلاس در نظر گرفته شد، تاکید کرد: هر سه اقدام حساس، سنگین و بی‌نظیر بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه یکی از بزرگترین کارهایی که نیروی انتظامی قبل از شروع اجلاس انجام داد پاکسازی چهره شهرها به خصوص تهران بود که با حساسیت و سنگینی انجام شد، گفت:‌ نیروی انتظامی قبل از اجلاس برای پاکسازی شهر اقدام به جمع‌آوری چندین هزار معتاد، ولگرد، کارتن‌خواب، متکدی و افراد آسیب‌زا کرد که ما مجبور بودیم برای ایجاد ظرفیت برای نگهداری این افراد چانه‌زنی کنیم و این مهم نه تنها در تهران بلکه در شهرهایی که مهمانانی به آنجا می‌رفتند هم انجام شد.

وی با بیان اینکه برای پوشش هرچه بهتر اجلاس دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌ها نیز وارد عمل شد، گفت: قرارگاه امنیت تهران که به فرماندهی سردار ساجدی‌نیا مدیریت می‌شد، زحمت‌های فراوانی در قبل و حین اجلاس متحمل شد که توانست یکی از بی‌نظیرترین عملیات‌های ترافیکی و امنیتی را به رخ بکشند.

به گونه‌ای که در کمیته راهور قرارگاه امنیت تهران محاسبه کردیم که اگر تنها رفت و آمدها را یکبار حساب کنند بیش از ۳۰ هزار کیلومتر پیمایش ترافیکی در شهر تهران انجام گرفته است. جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هفت مسیر ویژه برای انتقال مهمانان پیش‌بینی و شناسایی شد، افزود: اقداماتی که باید در طول مسیر و همچنین شعاع مطمئنه صورت می‌گرفت در جای خود حساس و زمان‌بر بود که به خوبی اجرا شد.

وی تصریح کرد: سعی شد با توجه به فرمایشات فرمانده ناجا کمترین مزاحمت برای مردم ایجاد شود که شاید در جهان سابقه نداشته باشد که ماموران پلیس در هنگام انجام یک عملیات عظیم انتظامی، امنیتی ملاحظه مردم را داشته باشند و اگر قصوری در این مورد انجام شد از مردم عذرخواهی می‌کنم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سامانه پایش تصویری از فرودگاه تا هتل و پس از آن تا ورود به اجلاس بسیار مهم بود، گفت: این سامانه پایش تصویری در نوع خود عالی و بی‌نظیر بود. وی با بیان اینکه پس از قرارگاه امنیت تهران، قرارگاه حفاظت از شخصیت‌ها به فرماندهی سردار البرزی کار بسیار سنگینی را بر عهده داشت، ادامه داد:‌ در این قرارگاه ۹۶۰ نفر در موضوعات مختلف و تخصصی آموزش‌های لازم را دیدند و قبل از شروع اجلاس بیش از ۴ بار کل عملیات جابجایی و کنترل مسیرها را تمرین کردند.

رادان عملیات جابجایی شخصیت‌ها را کاری بسیار مهم و سنگین عنوان کرد و گفت: با افتخار عنوان می‌کنم که اقدامات انجام شده در دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌ها بسیار دقیق، همچون یک ساعت بود و به هیچ عنوان بازپس ترافیکی نداشتیم.

جانشین فرمانده ناجا در تشریح اقدامات کمیته مرز افزود: یکی از سنگین‌ترین کمیته‌های انجام شده کمیته مرز بود که حساسیت‌های ویژه‌ای در مرزها بخصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق وجود داشت اما با اقداماتی که در کمیته مرز انجام گرفت ما مطمئن بودیم که هیچ خللی در مرزها نیست.

وی با بیان اینکه در این مدت کشفیات در مرزها در برخی موضوعات کاهش یافته است،‌عنوان داشت:‌ این امر نشان می‌دهد که انسداد معابر مرزی به خوبی صورت گرفته است.

رادان با بیان اینکه بالغ بر ۳۳ هزار گشت در مدت زمان برگزاری اجلاس در مرزها صورت گرفته، بیان کرد: این در حالی است که ۱۷ هزار کمین به پشتیبانی انسداد مرزها وارد صحنه شده بود. جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه شیب کنترلی مرزها ۳۰-۵۰-۷۰ و ۱۰۰ درصد بود، گفت: در طول زمان برگزاری اجلاس و دو روز قبل از آن مرزبانان در آماده‌باش صددرصد بودند و با وجود اتمام زمان اجلاس همچنان مرزبانان در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه کمیته ایست‌های بازرسی و گلوگاه‌ها و همچنین هماهنگی فرودگاه به بهترین نحو انجام شد، اضافه کرد: دقت پرسنل در تورهای ایست و بازرسی به گونه‌ای بود که به عنوان مثال کشفیات در این چند روز به نوبه خود بی‌نظیر بود و به عنوان مثال ۱۱۳ سلاح جنگی کشف شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در مرزهای شمال‌غرب نیز عده‌ای قصد ورود به داخل کشور را داشتند گفت:‌ خوشبختانه مرزبانان اقدام به تعقیب آنان کرده و توانستند تعدادی از آنان را دستگیر کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.