کشف ۹۱ درصد جرایم مجازی در کردستان

۲۶خردادماه،

رئیس پلیس فتای کردستان با اشاره به اقدامات این مرکز در مبارزه با بزهکاری اینترنتی از کشف ۹۱ درصد جرائم این حوزه خبر داد.
فرامرز شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بیشترین جرائم فضای مجازی در سه بخش برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص، انتشار یافتن اکاذیب و هتک حیثیت صورت می‌گیرد.
وی میزان جرائم اتفاق افتاده در موضوع برداشت از حساب اشخاص را بیش از سایرین ذکر کرد و افزود: ۶۲ درصد جرائم سایبری متعلق به این گروه است.
رئیس پلیس فتای کردستان با اشاره به این‌که این آمار در کشور بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است، خاطر نشان کرد: درصد بالای وقوع این جرم در استان ضرورت دقت‌نظر بیشتر مردم را می‌طلبد.
شاکری بزه انتشار یافتن اکاذیب با ۳۱ درصد را دارای رتبه دوم در این رده‌بندی عنوان کرد و ادامه داد: هتک حیثیت و بعضی موارد دیگر نیز با درصد پایین در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به این‌که این آمار مربوط به دو ماهه اول سال‌جاری است، اظهار داشت: ۹۱ درصد از مجموع جرائم این حوزه توسط پلیس فضای مجازی کشف شده است.
رئیس پلیس فتای کردستان با اشاره به استفاده ۳۸ درصد جمعیت مردم استان از اینترنت خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان در خصوص چگونگی استفاده از فن‌آوری‌های روز و رعایت موارد ایمنی وظیفه مسئولان است که باید در این راستا تلاش شود.
شاکری با اشاره به پایگاه پلیس فضای مجازی به نشانی www.cyberpolice.ir از مردم خواست با مراجعه به آن از جرائم به وقوع پیوسته در کشور و موضوعاتی که توسط پلیس فتا رصد می‌شود، اطلاعات کسب کنند.
وی با یادآوری تشکیل شعبه ویژه در دادسرای انقلاب از سال ۹۰ به منظور برخورد با جرم‌های حوزه سایبری تصریح کرد: شماره تلفن ۲۱۸۵۹۱۵ پلیس فتا نیز آماده ارائه هرگونه اطلاع و آگاهی به شهروندان است.
رئیس پلیس فتای کردستان با تأکید بر لزوم برگزاری همایش و سمینارهایی در راستای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان و استفاده‌کنندگان از فضای مجازی گفت: در صورت تشکیل چنین جلساتی پلیس فتا نیز نظرات، راهکارها و موارد ایمنی لازم را مطرح و گوشزد خواهد کرد.
شاکری در پایان با تأکید بر این‌که وظیفه پلیس، تأمین امنیت در جامعه است از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست که با همکاری بیشتر، کارکنان این مرکز را برای انجام وظایف ذاتی خود یاری دهند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.