کشمش جایگزینی مناسب برای جویدنی‌های ورزشی

۱۳خردادماه،

کشمش، انگور خشک است که به سبب داشتن آنتی‌اکسیدان بسیار، فیبر و گلوکز برای بالا بردن انرژی ورزشکاران بسیار مناسب است. اغلب ورزشکاران از محصولات ورزشی برای بالا بردن انرژی خود استفاده می‌کنند که دارای مواد افزودنی و غیرطبیعی می باشند، می‌توان این منابع را با مواد غذایی طبیعی جایگزین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مقاله‌ای که در مجله‌ی بین‌المللی انجمن تغذیه ورزشی به چاپ رسیده است، خوردن کشمش می‌تواند به اندازه‌ی جویدنی‌های ورزشی ورزشکاران را تقویت کند.

محققان دانشگاه دیویس کالیفرنیا به این نتیجه رسیدند که کشمش منبعی است که می‌تواند انرژی را بالا ببرد و ارزان‌تر از جویدنی‌های ورزشی است.

برای بررسی تاثیرات این منبع طبیعی انرژی محققان چند دونده را برای مدتی مورد بررسی قرار دادند.

این دوندگان، دوی استقامت انجام می‌دادند. در این تحقیقات استفاده از منابع طبیعی و منابع کربوهیدرات با هم مقایسه شدند. شرکت کنندگان از کشمش، جویدنی‌های ورزشی و آب استفاده کردند.

نتایج نشان داد آن دسته از ورزشکارانی که از کشمش و جویدنی ورزشی استفاده کردند حدودا یک دقیقه سریع‌تر می‌دویدند. محققان هم‌چنین دریافتند که کشمش و جویدنی‌های ورزشی میزان اکسایش کربوهیدرات را بالا می‌برند.

کشمش جایگزین خوبی برای جویدنی‌های ورزشی است؛ زیرا فیبر و ریز مغذی‌هایی همچون پتاسیم و آهن دارد. هم‌چنین کشمش شکر افزودنی یا طعم و رنگ مصنوعی خوراکی ندارد.

کشمش یکی از میوه‌های خشک به‌صرفه است و برای خوردن حین ورزش بسیار مناسب است.

کشمش حدودا ۶۷ تا ۷۲% فروکتوز و گلوکز، ۳/۵% فیبر و ۳% پروتئین دارد. با وجود این‌که در کشمش آنتی‌اکسیدان بسیاری وجود دارد، ویتامین C کمتری نسبت به انگور تازه دارد. کشمش کلسترول ندارد و میزان نمک و سدیم آن بسیار کم است. مصرف مداوم کشمش فشار خون را کنترل می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.