کشمکش قیمت گذاری ادامه دارد!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 کشمکش قیمت گذاری ادامه دارد!

کشمکش قیمت گذاری ادامه دارد!

ممتازنیوز: عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه شورای رقابت شورای رقابت تعهدی در رابطه با ابلاغ مکانیزم قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت ندارد، گفت: بر اساس قانون دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مستقیما به خودروسازان ابلاغ می شود.

به گزارش ممتازنیوز، مددی در واکنش به اظهارات رییس سازمان حمایت مبنی بر تعیین قیمت خودرواز سوی شورای رقابت مورد تایید نیست با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و وظیفه ای در چارچوب قانون اساسی دارد، تصریح کرد: این شورا طبق قانون اساسی اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو کرده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به بنگاه های مربوطه ابلاغ می شود به عنوان مثال دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مستقیما به خودروسازان ابلاغ می شود نه به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده.
وی با اشاره به اینکه شورای رقابت تعهدی در رابطه با ابلاغ مکانیزم قیمت گذاری به سازمان حمایت ندارد، ادامه داد: چاچوب و وظایف شورای رقابت در اصل ۴۴ قانون اساسی تعیین شده.
به گزارش خانه ملت، مددی همچنین ادامه داد: در دولت قبل آقای احمدی نژاد اعلام کرد که قیمت گذاری خودرو باید از سوی شورای رقابت تهیه شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تولید خودرو در ایران انحصاری است، گفت: شورای رقابت نیز در تعیین دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای انحصاری ورود می کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:ما با نظرخواهی از کارشناسان خبره صنعت خودرو مکانیزم قیمت گذاری خودر را تعیین کردیم به طوری که حتی کارشناسان رسمی خودروسازان در جلسات شورای رقابت حاضرشدند و در نهایت یک دستورالعمل معقول کارشناسانه با در نظر گرفتن منافع مردم و خودروسازان تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه رفتار شورای رقابت قانونی و علمی است، تصریح کرد: هیچ راهی جز تبعیت سازمان حمایت از این دستورالعمل وجود ندارد.
عضو شورای رقابت یادآور شد: شورای رقابت دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ نمی کند و این دستورالعمل مورد قبول تمام کارشناسان رسمی خواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.