کشورهای با شیوع بالای سل ایران را محاصره کرده اند

۱۴ام بهمن ،

متأسفانه بسیاری از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل در اطراف ایران قرار دارند و همین موضوع مشکلات و خطرات بسیاری را به ویژه از نظر انتقال بیماری به کشور به وجود آورده است.

علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برطبق بررسی های انجام شده اغلب موارد بیماری سل مربوط به چند کشور در حال توسعه است و در واقع این معدود کشورها به شدت درگیر سل می باشند.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در کشورمان در زمینه کنترل بیماری سل صورت گرفته است اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل در اطراف ایران قرار دارند و همین موضوع مشکلات و خطرات بسیاری را به ویژه از نظر انتقال بیماری به کشور به وجود آورده است.

توسلی تصریح کرد: در واقع ایران در محاصره کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل قرار دارد و همین موضوع لزوم جلوگیری از انتقال عفونت به کشور، بیماریابی دقیق و به موقع، انجام برنامه های آموزشی و مراجعه دقیق بیماران به مراکز درمانی را بیشتر نمایان می کند.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته از نظر بیماری سل و موارد آلودگی و ابتلا به آن در زمره کشورهای با شیوع بالا محسوب می شوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.