کشورهای دارای رکورد عمل زیبایی را بشناسید

گردآوری توسط گروه خانواده ممتاز نیوز

کشورهای دارای رکورد عمل زیبایی را بشناسید

کشورهای  دارای رکورد عمل زیبایی را بشناسید,جدید‌ترین آمار انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک “ISAPS” از رشد روزافزون جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان خبر داد.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک که مربوط به سال ۲۰۲۲ هستند، بر محبوبیت عمل‌های جراحی زیبایی در بین زنان افزوده شده است.

براساس گزارش انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک (ISAPS) بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و همچنین تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۲۲ صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ جراح از ۹۵ کشور در این انجمن عضویت دارند.

در عرصه عمل‌های جراحی زیبایی برزیلی‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲ از زنان آمریکایی پیشی گرفته و در صدر جدول عمل‌های جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

طبق آمار انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک زنان آمریکایی در مجموع یعنی هم انجام عمل جراحی زیبایی یا استفاده از تراپی‌های زیبا‌سازی همچون تزریق آمپول بتاکس با ۴ میلیون نفر همچنان صدرنشین هستند.

زنان آلمانی در مجموع با ۶۵۴ هزار عمل جراحی یا استفاده از تراپی‌های زیباسازی بعد از آمریکا، برزیل و مکزیک در رتبه چهارم قرار دارند.

رتبه پنجم با ۴۴۷ هزار متعلق به زنان اسپانیایی است.

طبق آمار “انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک” در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان ۴۰ هزار و ۲۷۷ پزشک جراح حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی زیبایی انجام داده‌اند. عمل جراحی سینه با یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد، بیشترین عمل جراحی زیبایی بوده است.

عمل جراحی برای از بین بردن چربی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد در سراسر جهان در رتبه دوم عمل‌های جراحی زیبایی قرار گرفته است.  عمل جراحی روی پلک چشم با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار در سومین رتبه عمل‌های جراحی زیبایی در سال ۲۰۲۲ بوده است.

در کنار ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی پلاستیک، حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ مورد تراپی زیباسازی نیز در سراسر جهان صورت گرفته است.

تزریق آمپول بتاکس با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد تقریبا بیش از نیمی از تراپی‌های زیباسازی را به خود اختصاص داده است.

تراپی چین و چروک پوست بدن با ۳ میلیون مورد و همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زدودن مو‌های زائد بدن با استفاده از تکنیک لیزر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۲۲ قرار داشته‌اند.

زنان با بیش از ۲۰ میلیون مورد عمل جراحی و یا تراپی زیبایی ۸۷ و ۲ دهم درصد کل اقدامات انجام شده در سال ۲۰۲۲ را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.

در بین مردان نیز آمار جراحی‌های پلاستیک و تراپی‌های زیباسازی در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۳ میلیون مرد یعنی ۱۲ و ۸ دهم درصد از متدهای جراحی پلاستیک استفاده کرده‌اند.

عمل جراحی بینی، کوچک کردن سینه، کاستن چربی، عمل پلک چشم و گوش جزو عمل‌های جراحی بوده‌اند که مردان از آن استفاده کرده‌اند.

منبع: فرارو

سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا:

    پ کو امار دخترای ایرانی؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.