کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با اتحاد خود ساختار سازمان ملل را اصلاح کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس عدم تعهد به میزبانی تهران گفت: این اجلاس از چند جهت بی سابقه است هم از جهت حضور وزرا، سران و هیئت هایی که در این اجلاس حضور پیدا کردند و هم ازنظر موقعیت حساسی که امروز در جهان و منطقه وجودداشته و اوج مناقشات بین قدرت ها و کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: حضور این همه هیئت برای شرکت در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد این پیام را دارد که کشورهای عضو با اتحاد بتوانند ساختار سازمان ملل را تغییر دهند.

حاجی بابایی تصریح کرد: بحث عدالت و رعایت حقوق انسانها و کشورها و مردم در سراسر دنیا باید به رسمیت شناخته شود و بعضی از دخالتها و برنامه های تروریستی برخی کشورها مثل رژیم صهیونیستی بر علیه آن موضع  گیری و محکوم شود.

وی همچنین در خصوص اهمیت اجلاس در حل مناقشات منطقه ای نیز گفت: مهمترین مسئله امروز منطقه ما بحث سوریه و دخالت هایی که بیگانگان در این کشور انجام می دهند است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین کشتار مردم در بحرین و نادیده گرفتن حقوق آنها می تواند از برنامه های مهمی باشد که در این چند روز به آن پرداخته شود واز همه مهمتر اینکه شرایطی پیش بیاید که مردم منطقه خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند و اجازه دهند در کشورهایی مانند سوریه و بحرین مردم خودشان تصمیم گیر باشند و با رای خودشان کشور و حاکمیتشان را تعریف کنند.

حاجی بابایی در پایان گفت: با وجود تلاش هایی که غربی ها برای رژیم صهیونیستی برای کم رنگ نشان دادن این اجلاس انجام دادند حضور سران و وزرای خارجه در این سطح نشان داد سیاست های جمهوری اسلامی ایران موفق است و من که در اجلاس عدم تعهد در کوالالامپور شرکت کرده بودم می گویم که آن اجلاس  با اجلاس آن کشور با اجلاس شانزدهم تهران قابل مقایسه نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.