کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار اصلاح سازمان ملل هستند

سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار اصلاح سازمان ملل متحد هستند و بر این مهم در اجلاس تهران تاکید کردند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ‘ریاض منصور’ که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرد؛ بامداد شنبه هنگام ترک ایران گفت: سخنرانی رهبری و رئیس جمهور ایران درباره اصلاح سازمان ملل برای ما بسیار مهم بود و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نیز در اجلاس شانزدهم بر محورهای مورد اشاره ایران تاکید داشتند.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی کشورها در سازمان ملل بیشترین اثرگذاری را دارند و اغلب مصوبات مورد نظر از سوی دیگر اعضا با وجود اتفاق آراء، از سوی این کشورهای اندک در عین بی عدالتی وتو می‌شود.

سفیر فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد: بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل با وجود اینکه جمعیت زیادی دارند در نهایت در تصمیم گیری ها نقشی ندارند که این روند در سازمان ملل متحد باید اصلاح شود.

منصور با بیان اینکه ما خواستار ایجاد مساوات میان کشورها در سازمان ملل هستیم، اظهار امیدواری کرد که این مساله از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پیگیری شود.

وی در ادامه به مطرح شدن موضوع فلسطین در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: بازگرداندن آوارگان فلسطینی به سرزمینشان یکی از مهمترین مسائلی بود که اعضای این جنبش درباره آن به اشتراک نظر رسیدند و این مهم به عنوان یکی از اهداف اجلاس شانزدهم مطرح شد.

سفیر فلسطین در سازمان ملل در ادامه به حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اشاره کرد و یادآور شد: این برای نخستین بار است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این اجلاس حضور می‌یابد و حضور وی مهر تاییدی بر به رسمیت شناخته شدن فلسطین است.

منصور اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور، فلسطین به مرکزیت قدس شریف برای دنیا شناخته شود.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.