کشورهای نم مشتریان اصلی پتروشیمی ایران هستند

عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت توسعه صنعت پتروشیمی ایران از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون، گفت: در سال ۱۳۸۴ تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود ۱۵٫۸ میلیون تن در سال بود که تا پایان برنامه چهارم به ۳۴٫۴ میلیون تن و تا پایان سال گذشته به حدود ۴۳ میلیون تن افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در ابتدای برنامه چهارم توسعه صادرات پتروشیمی ایران حدود ۵٫۲ میلیون تن در سال بود، تصریح کرد: این در حالی است که پایان سال گذشته صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ۱۸٫۲ میلیون تن در سال افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رشد ۱۷۰ درصدی تولید و ۲۵۰ درصدی صادرات پتروشیمی ایران از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ کشور جهان و به ویژه اکثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مشتری محصولات پتروشیمیایی ایران هستند.

 

این مقام مسئول ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران در ابتدای برنامه چهارم توسعه را حدود ۲٫۳ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۰ ارزش صادرات پتروشیمی ایران به بیش از ۱۴٫۷ میلیارد دلار رسیده است.

 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد ۵۳۹ درصدی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران در این مدت خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه سالانه ۴٫۹ میلیون تن محصول پتروشیمی به بازارهای داخلی عرضه شده است.

 

به گفته معاون وزیر نفت، تا پایان سال گذشته ارزش کل فروش داخلی محصولات پتروشیمی ایران به ۱۲ میلیون ادر سال فزایش یافته است.

 

وی با اشاره به رشد ۱۴۵ درصدی میزان فروش داخلی محصولات پتروشیمی از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون، خاطر نشان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی علاوه بر ایجاد درامد ارزی و تامین صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اکثر نقاط کشور شده است.

 

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان تاکید کرد: میزان ارزش فروش داخلی محصولات پتروشیمی از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون رشدی ۵۹۳ درصدی را تجربه کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.