کشک بادمجون

۰۱ تیرماه ۱۳،

موادلازم:
بادمجان=۵ عدد
پیاز.=۲ عدد
سیر=۵ حبه
نعناع خشک=۲ قاشق غذاخوری
کشک=۵ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده =۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل =مقدار لازم
طرز تهیه : بادمجان ها را پوست کنده و چند قسمت کنید سپس نمک بزنید و ۱۵ دقیقه کناری بگذارید تا اب بادمجان خارج شود و در زمان سرخ کردن روغن کمتری مصرف کنید ؛ پس از این مدت زمان بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید ، بادمجان ها را پس از سرخ کردن با چنگال خوب له کنید یا داخل غذاساز بریزید و بزنید.
نعنای خشک را ۱۰ دقیقه در اب خیس دهید سپس داخل مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید ، پیازها و سیرها را نیز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید.
نعنا داغ ، گردوهای خرد شده و بادمجان را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، کشک را با ۱/۴ لیوان اب سرد مخلوط کنید و به بادمجان ها اضافه نمایید و کمی تفت دهید تا اب اضافی اش کشیده شده و غلیظ شود.
کشک بادمجان را در ظرف بکشید و رویش را با پیاز داغ و کشک تزئین و سرو کنید ، میتوانید کمی گوشت چرخ کرده اماده کنید و همراه با کشک بادمجان سرو نمایید.
نکته ها : میتوانید از مقدار کمتر یا بیشتری سیر استفاد کنید ، استفاده از گردو نیز سلیقه ای میباشد ( گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف میشود ) ؛ این کشک بادمجان به نوعی مجلسی است و اگر میخواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید بجای سرخ کردن بادمجان ها را کبابی یا اب پز کنید ، کشک بادمجان بعنوان غذای اصلی نیز میتواند مصرف شود.


Ashpazonline.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.