کفاره این اتفاق، افشای چهره‌های به ظاهر کارآفرین است

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۳:۰۶:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – ع ر گفت: اهداف نهایی مالک شرکت، از انظار پنهان بود و هر کس نقش خود را در کلان پیدا نمی‌کرد، شفافیت عملکرد در کار، با تمسک به سرعت عمل و جعل رفع بروکراسی قربانی می ‌شد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، وی افزود: قطعا خصوصی سازی و عملکرد آنان که عمدتا طالب ارائه آمار عملکرد و درآمدزایی بودند، در قربانی کردن انسان‌ها نقش زیادی داشته است، لذا در آن مقطع با عقبه شخصیتی خود کاملا از اهداف پنهان م ‌الف الف خ بی ‌اطلاع بودم و صرفا خود را در حال انجام وظیفه و ادامه ۳۲ سال خدمت صادقانه می‌دانستم.
متهم اضافه کرد: ولی حالا کاملا محرز است که م‌ الف الف خ از حسن نیت و علاقه من و همکارانم به کارو تلاش و تولید و در کل همگرایی با سیاست‌های عالی نظام در اجرای اصل ۴۴  کاملا سواستفاده کرده و به نظرم این جرم به مراتب از ۲هزار  و ۸۰۰ میلیارد تومان فساد بزرگ سنگین‌تر است.
ع ر گفت: چه انسان‌های پاک و صادقی که با این ترفند در دام اهداف م  الف الف خ  گرفتار شدند؟! چه خانواده‌هایی که مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند؟ چه مدیران لایقی که آبروی چندین ساله خود را در اثر سواستفاده وی از دست دادند؟ چه فرزندانی که به خاطر این بی‌آبرویی در جامعه تحقیر شدند؟ چه حقارت‌هایی را که در طول بازداشت شش ماهه خود بی جهت تحمل کردیم؟ آیا افرادی مثل من سزاوار زندان و دستبند بودند؟
وی ادامه داد: آیا ۳۲ سال کسب آبرو در محیط گرم خوزستان و در جبهه‌های جنگ تا سنگر تولید باید به مسخره گرفته می‌شد؟ پاسخگوی این بی‌حرمتی‌ها کیست؟ چه شد انسان‌های آبرودار در گرداب ایجاد شده توسط م الف الف خ غرق شدند؟
متهم افزود: به نظرم کفاره این اتفاق بزرگ، افشای بخشی از  چهره‌های به ظاهر کارآفرین و در باطن سوء استفاده از حسن نیت من و همکارانم برای نیل به اهداف صاحبان ثروت و قدرت که به دنبال قدرت‌نمایی در عرصه سیاسی کشور هستند، باشد.
وی افزود: طرح آقای م‌ الف الف خ از طرح‌های زودبازده بود یعنی  از سال ۸۵ تا ۹۱ باید جواب می‌داد و در سال ۹۲ به خاطر اتفاقی که قرار بود بیفتد (انتخابات ریاست جمهوری) بهره‌برداری بشود.
ع ر گفت: سعی می‌کنم با روشن کردن زوایای پنهان شگردهای م الف الف خ در ریشه‌یابی و آُسیب‌شناسی برای تجربه آیندگان نقشی هرچند اندک در التیام بخشیدن به آلام  صدها خانواده درگیر این پرونده داشته باشم.
وی به ترتیب زوایای پنهان را برای دادگاه  آشکار کرد و گفت: ۱- از بین بردن سیستم شرکت‌ها به طوری که هرکس نقش خود را در کلان تشخیص نمی داد و فقط م الف الف خ بود که می‌دانست ماحصل این فعالیت‌ها در این نقش‌ها به کجا منتهی می‌شود.
۲-خرید شرکت‌های ورشکسته ولی دارای قابلیت‌های جذب سرمایه مثل گروه ملی، تراولز و ماشین‌سازی لرستان که در این خصوص نقش خصوصی سازی که صرفا واگذاری‌ها را برای ارائه آمار و کسب درآمد است، قابل توجه است.
۳- استفاده از سپر انسانی برای حفاظت از اهداف خود.
۴- ساماندهی صورت‌های مالی و سودده و نشان ‌دادن شرکت‌ها برای اخذ اعتبارات
۵-استفاده از مدیران شناخته شده و معتبر برای کتمان کردن اهداف خود (مثل آقای الف گ)
۶- جسارت کاذب در اثر ارتباط با مسئولین و القای حمایت از وی در زیرمجموعه و به تبع حمایت و اطاعت محض زیرمجموعه از اقدامات م الف الف خ
۷-تزریق روحیه کاذب پیشرفت و توسعه در بدنه سیستم  و ایجاد خوشبینی مفرط
۸- اقدام به فتح گلوگاه‌های استراتژیک اقتصادی کشور مثل فولاد و حمل و نقل
۹- استفاده از حداکثر پتانسیل سیستم معیوب بانکی با بهره‌ گیری از تبانی و رشوه به بانک‌ها
۱۰- سوء استفاده گسترده از کوچک شدن سطح مدیریت در سال های اخیر  که هیچ وقت نسبت به سال‌های قبل در کشور سطح مدیریت به این میزان پائین نیامده و این قدر رشوه در میان مدیران رواج نداشته و همچنین مناصب بزرگ به آدم‌های کوچک داده نشده است.
۱۱- تمرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در منابع و مصارف توسط م‌ الف الف خ طوری که وی در نقش هیات مدیره و مجمع عمومی عمل می‌کرد.
۱۲-جداسازی عملیات مالی از مدیریت برای پنهان‌کاری عملیات مالی-بازرگانی و سود و زیان شرکت.
۱۳-وادار کردن افراد به ایفای نقش به ظاهر مسئولانه ولی در عمل در راستای اهداف م الف الف خ
۱۴-ابلاغ شفاهی دستورات مجرمانه برای درگیر کردن زیرمجموعه و نگذاشتن ردپا از خود
۱۵- ایجاد فضای اعتماد مفرط طوری که افراد و مدیران شرکت‌ها خود را موظف به اجرای ریسک‌های غیرمتعارف مثل سپردن دسته چک و امضای اوراق بهادار می کردند.
۱۶-جلوگیری از متصل شدن افکار مدیران زیرمجموعه به دلیل ترس از تبادل گردش اطلاعات، به نوعی که هیچ کدام از مدیران از وضع شرکت‌های دیگر اطلاع نداشتند.
۱۷-سوءاستفاده از مسئولان خوش‌نام کشور با تابلوی کارآفرینی و اشتغال.
ع ر ادامه داد: به طور خلاصه می‌توان گفت مثال م الف الف خ و کارمندان وی به مثابه آن است که تعدادی کارگر با دستگاه تراش مشغول به ساخت قطعات می‌باشند، غافل از اینکه این قطعات را شخصی جمع‌آوری می‌کند به صورت یک اسلحه در می‌آید و قتل صورت می‌گیرد.
وی افزود: در هر لحظه از سازندگان قطعات سوال شود که چه می‌سازید؟ احتمالا همه بحث قطعات و پیچ و مهره را مطرح می‌کنند و فقط م الف الف خ می‌داند که اسلحه ساخته می‌شود و در این راستا  خشاب آن هم سیستم معیوب بانکی کشور است.
متهم گفت: به نظر من این پرونده و معضلات ایجاد شده توسط آن کفران توجه نکردن به نصایح چند ساله مقام معظم رهبری  در راستای مبارزه اصولی و ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی است.
وی افزود: اگر به آن نصایح حکیمانه توجه می‌شد، و به صورت اساسی با اصلاح قوانین و مقررات، گماردن افراد شایسته در مناصب و افزایش سطح کیفی و نظارتی کشور آن را عملیاتی می‌کردیم، قطعا به این موضوع دچار نمی‌شدیم.
ع ر اضافه کرد: هنوز دیر نشده است و با اجرای مو به موی نصایح مقام معظم رهبری می توان از تکرار آن جلوگیری کرد.
متهم در پایان خطاب به رئیس دادگاه گفت: من و همکارانم در گروه ملی از جنس این پرونده نیستیم و خدا را گواه می‌گیرم نه عقبه، نه عملکرد و نه نفع ما بود که در این کار دخیل بشویم امیدوارم که حضرتعالی هم به این جمع‌بندی برسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۵۰۶۱۹۴۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.