کفاشیان:در فوتسال افت نداشته‌ایم

۰۱م آذر ،

علی کفاشیان در پایان جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال دربارهٔ این جلسه اظهار کرد: امروز جلسه هیات رییسه برگزار شد و روسای کمیته جوانان و فوتسال به همراه سرمربیان تیم‌ها حضور پیدا کرده و گزارشی دربارهٔ عملکردشان ارائه کردند و دربارهٔ نتایج کسب شده هم بحث شد.

به گزارش ایسنا،کفاشیان دربارهٔ استعفای معینی گفت: قرار بود تغییراتی را در کمیته جوانان داشته باشیم و استعفای فریدون معینی مورد قبول واقع شد، اما استعفای ترابیان هنوز قبول نشده است.

او دربارهٔ اکبر محمدی نیز گفت: محمدی سرمربی باتجربه‌ای است که در رده جوانان کار کرده است و باید از تجربه‌های او استفاده کنیم. همچنین باید این تیم را حفظ کنیم و با کادری جدید آن را برای تیم ملی امید آماده کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال دربارهٔ فوتسال نیز گفت: در فوتسال هم تغییراتی خواهیم داشت. البته باید بگویم که در فوتسال افت نکرده‌ایم ولی پیشرفت‌های لازم را نداشته‌ایم و قطعا از صانعی به عنوان یک سرمایه در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در فوتسال مشکل ساختاری نداریم، گفت: کمیته فوتسال کارش را انجام می‌دهد و این کمیته تابع سازمان لیگ است و سازمان لیگ هم هیات رییسه دارد. هیات رییسه و باشگاه‌های فعال در کمیته فوتسال حضور دارند و کاری بدون هماهنگی باشگاه‌ها انجام نمی‌گیرد.

کفاشیان با بیان اینکه جلسه بعدی هیات رییسه فدراسیون فوتبال دوشنبه، ۱۳ آذر برگزار می‌شود، گفت: هفته آینده در روز چهارشنبه برای چند دستور جلسه در AFC حضور پیدا خواهیم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه مصاحبه‌اش با رد اینکه عملکرد تیم ملی فوتسال ناموفق بوده است، گفت: طبق آماری که سرمربی تیم ارائه کرد عملکرد تیم بسیار خوب بود و مالکیت توپ در اختیار تیم ما بود ولی داور تصمیم اشتباهی در این دیدار گرفت که این مسئله چیزی از ارزش فوتسالیست‌های ما کم نمی‌کند.

او همچنین دربارهٔ اینکه گفته می‌شود اختیارات کی‌روش زیاد است و اعضای هیات رییسه در جلسه انتقاداتی را نسبت به این موضوع مطرح کردند، گفت: بحث تذکر نبود. آن‌ها سوال کردند که اختیارات کی‌روش چقدر است زیرا ذهنیتی در جامعه به وجود آمده است که همه فکر می‌کنند کی‌روش هرچه بگوید مورد قبول ما واقع می‌شود و به او بله می‌گوییم. اگر خواسته‌های کی‌روش منطقی باشد، آن را برآورده می‌کنیم همچنین اعضای هیات رییسه سوالاتی را مطرح کردند که پس از برگشت کی‌روش با او در میان خواهیم گذاشت.

رییس فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به ناکامی‌های اخیر فوتبال کشورمان گفت: توپ گرد است و گاهی به دروازه ما می‌رود و گاهی به دروازه حریف. در جلسه امروز دربارهٔ اصلاحات در فوتبال‌مان صحبت کردیم و تلاش می‌کنیم تا با این اصلاحات در آینده این توپ به داخل دروازه حریف برود.

کفاشیان با اشاره به تماشاگرانی که برای حمایت از تیم ملی در بازی‌های قبل به ورزشگاه آمده‌اند گفت: تماشاگران عزیز در باران و شرایط سخت از تیم حمایت کردند و آن‌ها این بازی‌ها را به شکل ملی می‌بینند و امیدوارم که تیم ملی از قدرت آن‌ها استفاده کند و اتفاقی مانند بازی با کره جنوبی بیفتد.

 در حالی که کفاشیان بر خلاف خبرنگاران به شدت از عملکرد فوتسال حمایت می‌کرد، آیت‌اللهی نیز در تایید موفقیت‌آمیز بودن عملکرد تیم ملی فوتسال گفت: در جام جهانی ۲۰ آنالیزور وجود دارد و این آمارها بر اساس چیزی بود که آن‌ها به دست آوردند و فیفا به ما داده بود.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در ادامه و دربارهٔ عملکرد ناموفق تیم ملی فوتسال در رقابت‌های آسیایی نیز گفت: قرار نیست که همیشه اول باشیم. دیگران هم کار می‌کنند تا بهتر شوند. مشکل این است که شما نتیجه‌گرا هستید ضمن اینکه این اشخاص کارشناسی که می‌گویید انتقاد می‌کنند در زمان خودشان چه موفقیتی به دست آوردند. حسین شمس هم با تیم ملی ما سوم آسیا شد. فوتسال ما در ۷ دوره حضور خود در جام جهانی سه دوره از مرحله گروهی صعود کرد که دو دوره آن در زمان ریاست کفاشیان بود.

آیت‌اللهی همچنین دربارهٔ اینکه گفته می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از بازی ازبکستان به دنبال تهیه پول قرارداد کی‌روش بوده است گفت: پول کی‌روش را قبل از بازی با ازبکستان تهیه کرده بودیم اما نه اینکه ۳۰ دقیقه قبل از بازی این کار انجام شده باشد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.