کفاشیان: نه تقلب کرده‌ایم نه کار خلاف

۱۰م آذر ،

علی کفاشیان در مورد اینکه معیار AFC از انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان فدراسیون برتر آسیا چه بوده است گفت:‌ AFC بر اساس معیار هایی که دارد عملکرد فدراسیون های مختلف را بررسی می کند و پس از تطبیق آن ها با یکدیگر نظرش را اعلام می کند. مسؤلیت بخش های مختلف، فعالیت کمیته ها، نتیجه مسابقات در تمامی رده ها، چشم انداز استان ها، برنامه های آموزشی، سمینار ها و … بررسی می شود. ما در این ارتباط برنامه های خود را ارائه دادیم و الحمدالله برنامه های ما ضوابط را شامل شد و توانستیم به عنوان برترین فدراسیون دست یابیم.

کفاشیان در مورد اینکه کدام معیار سبب برتری فدراسیون ایران نسبت به کشوری مثل ژاپن شد عنوان کرد: ژاپن در ۸ یا ۹ مورد به عنوان اول رسید. آن ها ۲۵ سال است برنامه های خود را دنبال می کنند و از این موضوع هم نتیجه گرفتند. ما نیز مدتی است که برنامه های خود را آغاز کردیم و کار های خود را جلو می بریم. ممکن است ژاپنی ها پس از سال ها دیگر در بخش هایی نیاز ندارند کار کنند و فعالیت انجام نمی دهند. ما فعالیت هایی داشتیم که توانسته AFC را جذب کند و امتیاز را کسب کردیم. در هر صورت سرمایه ای که ژاپنی ها استفاده می کنند با ما قابل مقایسه نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد اینکه آیا فدراسیون خود را مستحق دریافت این جایزه می داند‌ اظهار داشت: قطعا همینطور است. ما در فعالیت هایی که داریم نسبت به خیلی از کشور ها جلو هستیم و استحقاق این اتفاق را داشتیم. ممکن است شما بخواهید ما را با کره و ژاپن که سال هاست با برنامه و خرج هزینه های کلان کار می کنند مقایسه کنید اما ما هم کار را آغاز کردیم و برنامه های خود را دنبال می کنیم. ممکن است در برخی از بخش ها که ما در حال فعالیت هستیم آن ها دیگر کار نکنند. این سبب شد ما معیار ها را کسب کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که فدارسیون در بعضی جاها خوب کار می کند اما مردم وقتی بعضی اتفاقات مثل تبانی فوتسال، تقلب در انتخابات رئیس هیأت فوتبال استان های فارس و کرمانشاه را می بینند آیا فکر می کند آن ها هم فدراسیون را مستحق این عنوان می دانند گفت‌: این استنباطی است که برخی دارند اما با واقعیت مطابق نیست. هیچ وقت در فدراسیون تقلب و خلافی نبوده و به هیچ وجه اهل این کار ها نیستیم. در برخی از رده ها شاید نتایجی که ما گرفتیم اشخاص دیگر نداشتند. ممکن است تیم ژاپن و کره نوجوانانشان به مسابقات جهانی بروند و جوانانشان از این کار باز بمانند. در فوتسال و فوتبال ساحلی ما اول هستیم اما کسی توجه نمی کند. متاسفانه ما خودمان را نمی بینیم و فقط دیگران را قبول داریم. مرغ همسایه همیشه غاز است.

وی افزود: اول باید خودمان را قبول و دست کم نگیریم. انجام برخی کار ها زمان می برد و نباید فقط به نتیجه فکر کنیم. همیشه در فوتبال نتیجه بخشی خوشحال کننده و بخشی ناراحت کننده است. وظیفه خود را باید درست انجام دهیم. در این ارتباط رسانه ها باید ما را در پیشبرد اهدافمان کمک کنند. باید برنامه ای داشته باشیم تا مردم هم راضی شوند. آن ها به خوبی فوتبال را می شناسند و مسائل را درک می کنند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا تیم ملی به جام جهانی صعود می کند تصریح کرد:‌ انشاالله به جام جهانی صعود می کنیم. در شرایطی شانس این را داشتیم که صعودمان را قطعی کنیم اما استفاده نکردیم. قطعا تیم ملی ایران شایستگی رفتن به جام جهانی را دارد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

وی در مورد اینکه آیا کی‌روش تا پایان قراردادش در تیم ملی ایران خواهند ماند گفت: قطعا همینطور است. کی‌روش تا خرداد ماه با ما قرارداد دارد و تا پایان رقابت های انتخابی جام جهانی در مرحله گروهی با ما خواهد ماند. پس از آن برای ادامه همکاری تصمیم خواهیم گرفت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.