کفاشیان:در کمیته المپیک سر پول دعواست، به ما پول نمی دهند/ کروش روی ضرب الاجل پایان فروردینش ایستاده

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – علی کفاشیان می گوید برای تیم ملی امید حاضر است هزینه کند اما دستش واقعا خالی است. او همچنین می گوید ترجیحش بر این است که در جام جهانی با تیم های قوی تر همگروه باشیم .

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ از قرعه کشی جام جهانی و شرایط تیم ملی امید سخن گفت. او ابتدا از قرعه کشی پیش رو و سبب غیبتش در این مراسم سخن گفت:« راستش تصمیم مان این است که صرفه جویی کنیم. باید از هر هزینه ای که می گردد ، کم کنیم. چون اجلاس برزیل کنگره نداشت ، تصمیم گرفتم تا به جای ۳ نفر ، فقط نبی و کروش به این قرعه کشی می روند. البته این مراسم فرصت مناسبی بود که بتوانیم با روسای فدراسیون های کشورهای گوناگون جلسه داشته باشیم و رایزنی کنیم اما وقتی حساب و کتاب کردیم ،دیدیم این سفر نزدیک به ۲۰میلیون هزینه دارد قرار شد خود آقای نبی بروند. البته ایشان از من خوش شانس تر می باشند و احتمالا زوج او و کروش قرعه مناسبی برای صعود ایران بدست می آورند.»

اما رئیس فدراسیون فوتبال ترجیحش برای گروه ایران در جام جهانی چیست؟ یک گروه ساده یا گروهی سخت؟ او می گوید:« اگر قرار باشد بتوانیم صعود کنیم ، نباید از هیچ تیمی بترسیم. من که ترجیح می دهم در گروه سختی باشیم و آنجا کیفیت فوتبال مان را نشان بدهیم. بالاخره بسیار تفاوتی میان تیم های سید یک و دوی بازی ها نیست و همه آنها قوی می باشند. ما برای داشتن شانس موفقیت باید تمام تلاش مان را بکنیم تا صعود کنیم. فدراسیون سعی دارد تمام برنامه های کادرفنی مو به مو اجرا شوند تا برای رسیدن به هدف ترسیمی از سوی سرمربی تیم ملی ، شانسی بالاتر داشته باشیم.»

یکی از مشکلات این روزهای فدراسیون فوتبال برای تیم ملی بحث بازیکنان ملی پوش است. او در این باره می گوید:« همان طور که نوشتید آقای کروش گفته بازیکنانش را در پایان فروردین ماه می خواهد و حتی اصرارش این است تنها بازیکنانی که از آن زمان در اردوها باشند را به جام جهانی می برد. باید همه بپذیریم تیم ملی در اولویت است و باید طوری برنامه ریزی کنیم که از آن بازی ها نهایت امتیاز را بگیریم. به هر حال ما در این باره با باشگاه های مان هم حرف زدیم و سعی می کنیم یک تعامل سازنده میان باشگاه ها و تیم ملی ایجاد کنیم تا دیگر مشکلی ایجاد نشود.»

او همچنین دربارهٔ تیم ملی امید و بحث ها برای انتخاب سرمربی اش گفت:« قبول دارم که باید تلاش مان برای آوردن یک مربی خوب خارجی باشد. تیمی که داریم ، نسلی از بهترین های ایران می باشند. تیم جوانان اکبر محمدی می تواند بعد از سال ها ما را به المپیک برساند. تلاش مان آوردن یک مربی خوب خارجی و استفاده از چند مربی خوب جوان مان در کنار او است تا بتوانیم هم یک نسل خوب فوتبالی داشته باشیم و هم چند مربی جوان مان را آموزش بدهیم. ولی ناچاریم به جیب مان هم نگاه کنیم. نمی توانیم همین طور بی گدار به آب بزنیم. »

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک چرا بودجه انتخاب مربی خارجی را نمی دهد ، گفت:« من خودم عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم. آنجا هم خبری از پول نیست و مدام سر تخصیص بودجه ها دعوا است . بعید می دانم پولی داشته باشند که برای استخدام مربی خارجی به ما بدهند اما باید بدانند که ارزش رفتن این تیم به المپیک کم از حضور در جام جهانی نیست. باید برایش هزینه کنیم و سالی ۲ یا ۳ میلیارد هزینه برای این تیم اصلا چیز بسیاری نخواهد بود. چون تیم خوب زیر ۲۰ سال ما می تواند تا سال ها فوتبال ملی ایران را تضمین کند. من کمی برای تشکیل این تیم ، دست نگه داشتم تا شرایط مالی مان بهتر بشود و بتوانیم یک مربی خوب و اثرگذار خارجی به این تیم هم اضافه کنیم یا یک مربی خوب ایرانی بیاوریم که در این تیم بتواند موثر باشد. ما ۴۰ سال است که به المپیک نرفتیم و این بار نباید این بخت را از دست بدهیم. متاسفانه ما وقتی به دنبال مربیان جوان و با دانش می رویم ، جوی راه می افتد که همه چیز را خراب می کند و مربی قبل از نشستن روی نیمکت ، محکوم به باختن است . درحالی که همه ما باید به دنبال کمک به این تیم باشیم. باید بپذیریم که شرایط دشواری است . ما نمی توانیم تیم را دست هر کسی بدهیم و نمی توانیم بی گدار به آب بزنیم. این تیم و این نسب یک نسل با استعداد است و نباید با تصمیمی اشتباه این فرصت را از فوتبال مان بگیریم.»

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.