کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی ۶ هفته جلوتر در اختیار اوست

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – علی کفاشیان از حمایت قاطع از سرمربی تیمش گفت و تاکید کرد او هیچ جا نمی رود.

مهدیه جباری : علی کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ دربارهٔ گلایه های سرمربی تیم ملی از بلاتکلیفی برنامه هایش و لغو اردوها از یکسو و دعوای میان سرمربی و تاج که سبب شده تا کروش تنها بماند گفت:« به هر حال تاج از طرف خودش حرفی نمی زند. او نماینده تیم های لیگ برتری است و باید پاسخگوی آنها باشد. کروش نباید از دست او دلگیر شود. او سرمربی تیم ملی است و ما طرف حسابش هستیم. به هر حال فدراسیون فوتبال متولی فوتبال هر کشوری است و برای پایان دادن به دغدغه های او با قاطعیت می گویم ۶ ماه بعد جایی که از حالا کروش برایش نگران است ، بازیکنان تیم ملی به جای بازی در تیم های شان برای لیگ قهرمانان در اختیار تیم ملی خواهند بود چون آنجا یک بحث ملی در پیش است و برای یکسال ما پاسخگوی زیان های باشگاه های لیگی مان در لیگ قهرمانان آسیا می شویم. من به شخصه این اطمینان خاطر را می دهم که هیچ چیزی برای همه مردم کشور بالاتر از اطمینان خاطر برای موفقیت در جام جهانی نیست و ما طوری برنامه ریزی می کنیم که با کمترین خسارت وارده به باشگاه ها بتوانیم برنامه مورد نظر کروش برای آماده سازی تیم ملی را پیش ببریم.»
او دربارهٔ حرف های سرمربی تیم ملی در گفت و گو با خبرآنلاین و بحث نامه محرمانه و استعفایش درحالی که شوکه شده بود گفت:« راستش من تا دیشب هم با کروش در ارتباط بودیم. شاید نامه اش را برایم ایمیل کرده و من ندیده باشک. این بحث برایم تازه است اما او هیچ وقت نباید این حس را داشته باشد که تنهاست و «آدم بده» قصه است. این چالش ها و چانه زنی ها همیشه هست. مهم این است که فدراسیون کجای قصه قرار گرفته. ما باید در این باره تصمیم بگیریم که می گوییم تمام عواقبش را می پذیریم و باشگاه ها را راضی می کنیم که تیم ملی در اولویت قرار دارد. موفقیت و سربلندی تیم ملی در بازی های جام جهانی در راس اولویت های همه ماست. البته باید سعی کنیم رضایت باشگاه ها هم به عنوان بخش مهمی از بدنه فوتبال جلب شود.»
کروش می ترسد فدراسیون فوتبال ایران این تضمین را به او ندهد که با فراغ باز کار کند. او می ترسد که به سرنوشت ایویچ دچار شود و کفاشیان انتظار چنین مقایسه ای را از سرمربی اش ندارد؛« او از حالا جوش ۷ ماه بعد را می زند. این حرف ها کدام است. چه ترسی؟ ایویچ کجا و کروش کجا. آن اتفاق هیچ وقت تکرار نمی شود. ایویچ خدمات بسیاری به فوتبال ایران داشته و کروش هم تمام تلاشش را برای کمک به فوتبال ما می کند. کروش سرمربی تیم ملی ایران است و ما در این چند ساله نشان دادیم با همه مشکلات موجود نمی گذاریم در برنامه هایش کم و کسری داشته باشد. از این به بعد هم مطمئن باشید با رایزنی هایی که انجام دادیم ، اردوهای تیم ملی دیگر لغو نمی شوند و با صلابت برنامه های تیم ملی را به سوی موفقیت در جام جهانی پیش می بریم. او هم نباید خودش را با ایویچ مقایسه کند چون فدراسیون تا پایان بازی های جام جهانی به قراردادش پایبند است و کارلوس قطعا مربی ماست روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی.البته من امروز با کارلوس جلسه ای نداشتم و از حرف هایش کمی جا خوردم. او نباید این قدر حساس باشد. هیچ کس این طور فکر نمی کند که کروش «دشمن » فوتبال ایران است و خودش می بیند که مردم برای موفقیت تیم ملی چقدر به او علاقه دارند و فدراسیون هم همه تلاشش را می کند تا برنامه های تیم ملی که در اولویت کاری ما می باشند به خوبی پیش برود.»
یکی از دغدغه های این روزهای فوتبال ایران لغو اردوهای تیم به سبب بی پولی بوده اما به نظر می رسد این مشکلات بعد از دیدارهای کفاشیان با مسئولان وزارتخانه و رایزنی با اسپانسرها مرتفع شده است. رئیس فدراسیون حالا با دلگرمی بیشتری در این باره سخن می گوید:« دیدارهای خوبی را با سرپرست محترم وزارت و سجادی معاون ورزشی داشته ایم و قول های خوبی گرفتیم. مذاکرات مان با اسپانسرها هم خوب پیش می رود. چند شرط داریم که اگر اجرا شوند ، این اسپانسرها را نهایی می کنیم. به هر حال لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است و ما اگر اسپانسرمان را مشخص کنیم از این شرایط بی پولی نجات پیدا می کنیم. شرایط در حال بهبود است و از این پس مشکل لغو اردها را برای تیم بزرگسالان نخواهیم داشت.»
او همچنین دربارهٔ حرف های هدایتی برای کمک به تیم ملی گفت:« ابتدا بگذارید مشکل بدهی های آقای هدایتی به اشخاص دیگر حل شود. بعد از آن اگر لازم شد حتما از ایشان برای تیم ملی هم کمک می گیریم!»
و سئوال آخری که مفاشیان به آن پاسخ داد ، این دعوای بی پایان بر سر استفاده اماراتی ها از اسم جعلی برای لیگ شان است که او می گوید:« راستش ما به فیفا گفتیم آنها گفتند در این مسائل سیاسی دخالت نمی کنند . حالا ما با وزارت خارجه نشست داشتیم تا از طریق نهادهای دیپلماتیک مثل سازمان ملل بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.