کلاس اس مرسدس بنز با موتور دوازده سیلندر معرفی شد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کلاس اس مرسدس بنز با موتور دوازده سیلندر معرفی شد

Bookmark and Share

مرسدس بنز با معرفی یک مدل دوازده سیلندر از سری اس، لوکس‌ترین سدان خود را باز هم قوی‌تر کرد. مرسدس بنز S65 AMG چهارشنبه آینده همزمان در توکیو و لس آنجلس رونمایی می‌شود و در بهار و تابستان آینده به قیمت پایه ٢٣٢ هزار و ۵٠ یورو فروخته خواهد شد. 

تاکنون قوی‌ترین خودرو در کلاس اس مدل S63 AMG با موتور هشت سیلندر بود. این خودرو اگرچه بسیار قدرتمند بود اما رقیبان سرسختی همچون آئودی S8، ب‌ام و آلپینا B7، جگوار XJR و مازراتی کواتروپورته مدلهایی با همین قدرت عرضه کرده بودند و رقابت سختی در این سطح از خودرو‌ها به وجود آمده بود. استفاده از موتور دوازده سیلندر با مدل S65 راه حل مرسدس بنز برای عبور از این صف رقیبان سرسخت است. 

موتور شش لیتری دوازده سیلندر این خودرو با دو توربو ۶٢١ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاورش ٧٣١ پوند بر فوت است. این‌‌ همان موتوری است که پیش‌تر در مدل S65 AMG استفاده شده است. نسل پیشین  S65 هم از همین موتور نیرو می‌گرفت با این تفاوت که در آن مدل قدرتش ۶٠۴ اسب بخار بود. 

کلاس اس مرسدس بنز با موتور دوازده سیلندر معرفی شد

حداکثر قدرت موتور بین دور موتور ۴٨٠٠ تا ۵۴٠٠ در اختیار راننده است و راننده از دور موتور ٢٣٠٠ به حداکثر گشتاور دسترسی دارد و تا دور ۴٣٠٠ در اختیار راننده خواهد بود. 

قابلیت موتور دوازده سیلندر این ماشین را به یک هیولا تبدیل کرده است. شتاب صفر تا صد اس۶۵ تنها ۴.۳ ثانیه است اما حداکثر سرعتش بنا بر سنت مرسدس بنز و دیگر خودروسازان لوکس آلمانی به صورت الکترونیکی به ٢۵٠ کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

قدرت موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این سیستم دنده را می‌توان در سه حالت مختلف که شامل تعویض دنده اسپرت و دستی هم می‌شود تنظیم کرد. 

مصرف سوخت ماشین ۱۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است و در هر کیلومتر ٢٧٩ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. 

کلاس اس مرسدس بنز با موتور دوازده سیلندر معرفی شد

مرسدس بنز هنوز وزن ماشین را اعلام نکرده است اما گفته برای کاهش وزن کاپوت جلوی ماشین را از فیبر کربن ساخته است، باتری ماشین نیز لیتیوم-یون است و چرخ‌های ٢٠ اینچی آن از آلیاژ سبک وزن ساخته شده است. مرسدس بنز می‌گوید در طراحی چرخ‌ها از مدل کلاسیک ۵۴۰K این کارخانه الهام گرفته شده است. ماشین را می‌توان با دیسک ماشین سرامیکی هم سفارش داد. 

همه امکانات لوکس کلاس اس با این ماشین هم ارائه می‌شود. برای اینکه این ماشین با مدلهای دیگر کلاس اس متفاوت باشد، تودوزی‌ها از چرم «ناپا» ساخته شده و طرح دوخت آن هم منحصر به این مدل است. 

از دیگر امکانات این ماشین می‌توان به پدالهای استیل و سیستم صوتی مارک «برمس‌تر» اشاره کرد که با سیستم ٢۴ بلندگوی پانورامیک جای هیچ شکایتی باقی نگذاشته است. دوربین ٣۶٠ درجه و امکان ماساژ برای صندلی‌ها نیز در این مدل به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

برچسب ها : مرسدس بنز | کلاس اس | ای ام جی | اس ۶۵ | تاریخ : ۲۰۲۲/۱۱/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.