«کلاغ ها» از امشب در شبکه پویا به پرواز در می‌آیند

۲۵م آذر ،

سینماپرس-گروه تلویزیون/ زحل رضوی، کارگردان انیمیشن «کلاغ ها» گفت:انیمیشن «کلاغ ها» که داستان زندگی سه کلاغ است و به صورت موزیکال و صامت تولید شده از امشب بر روی آنتن شبکه پویا می رود.

زحل رضوی، کارگردان انیمیشن «کلاغ ها» در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس گفت: مجموعه انیمیشن «کلاغ ها» بی کلام است و هر قسمت از آن داستان یک روز از زندگی ۳ پسر و یک دختر کلاغ است که روی درختی زندگی می‌کنند و در هر قسمت ماجرایی برایشان پیش می‌آید.

وی با اشاره به زمان تولید این انیمیشن افزود: کار تولید انیمیشن «کلاغ ها» از اواخر سال ۸۵ آغاز شد و تا خرداد ۸۸ ادامه داشت. نگارش فیلم نامه به سبب صامت بودن کار دشوار بود زیرا که باید طوری روایت می شد که برای مخاطب کودک قابل فهم باشد. در انیمیت کارهای بی‌کلام باید ضرباهنگ کار تندتر و پر تحرک‌تر باشد به همین جهت به مراتب سخت تر است.

کارگردان مجموعه انیمیشن «کلاغ‌ها» با بیان این مطلب که فیلمنامه این مجموعه حاوی نکات طنز، آموزش و سرگرم کننده است اظهار کرد: به هر یک از کاراکترها در مجموعه انیمیشن کلاغ‌ها شخصیتی دادیم و به نوعی تیپ شدند که در هر قسمت تکرار و حفظ می‌شود تا بچه‌ها با آن ارتباط برقرار کنند.

رضوی در خصوص تأثیر بسیار موسیقی بر شکل گیری این انیمیشن اظهار داشت: انیمیشن «کلاغ ها» یک کار موزیکال است که در بعضی از قسمت های آن نیز شعر و موسیقی متناسب با موضوع داستان با هم تلفیق شده است.

این کارگردان با اشاره به تکنیک دو بعدی مجموعه انیمیشن «کلاغ‌ها» گفت: این مجموعه انیمیشن برای گروه سنی ۳ تا ۹ سال است و در رنگ‌آمیزی آن از رنگ‌های شادی استفاده شده تا برای بچه‌ها جذاب باشد که دوبعدی این انیمیشن نیز به صورت کلاسیک هست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فیلمنامه‌ی انیمیشن «کلاغ ها» توسط خودم و لیلا خاتمی نوشته شده و آنچه این ویژگی انیمیشن کلاغ‌ها را مهم‌تر جلوه می‌دهد اقتباس آن از داستان «چهار کلاغ و یک درخت» نوشته افسانه شعبان نژاد است.

گفتنی است، قرار است انیمیشن «کلاغ ها» از امروز شنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه پویا بر روی آنتن برود.این انیمیشن به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۱۴۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.