«کلامیدیا»، منجر به بروز بیماری‌های مقاربتی در جوامع شهری شده است

نوشته شده در تاریخ ۲۶/آبان/ – ۱۱:۲۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک فوق تخصص قرنیه:

خبرگزاری : یک فوق تخصص قرنیه گفت: کلامیدیا در گذشته منجر به بروز بیماری چشمی می‌شد که متاسفانه امروزه این باکتری منجر به بروز و شیوع بیماری مقاربتی در جوامع شهری شده است.

دکتر مهدی حسینی تهرانی درباره بیماری تراخم گفت: تراخم نوعی بیماری مسری چشم است که در گذشته در کشور ما به دلیل کمبود بهداشت، آب و مسایل اقتصادی وجود داشت اما خوشبختانه امروز این بیماری در کشور ما وجود ندارد اما در کشورهای همسایه هم‌چنان درگیر این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تراخم منجر به کوری افراد می‌شد افزود: تراخم با علائمی نظیر کدر شدن قرنیه، گرفتگی عروق قرنیه، خشکی چشم، احساس وجود جسم خارجی در چشم و رسوبات پلک همراه است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تراخم به دنبال آلودگی به باکتری کلامیدیا ایجاد می‌شود عنوان کرد: این باکتری امروزه منجر به بروز بیماری مقاربتی می‌شود که متاسفانه این بیماری در جوامع شهری رو به افزایش است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای خانواده افرادی که به تراخم مبتلا می‌شوند نیز باید مورد معاینه چشم پزشکی قرار بگیرند زیرا ممکن است بر اثر تماس یا استفاده از وسایل مشترک به آنها نیز منتقل شده باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.