کلانی: رویانیان دنبال مربی خارجی است

۲۶اردیبهشت،

حسین کلانی با اشاره به جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه گفت: من عضو کمیته فنی پرسپولیس نیستم و هیچ وقت نبودم. اگر هم یک جلسه با کمیته فنی و مدیرعامل باشگاه داشتیم بنده به همراه چند تن از پیشکسوتان به این جلسه دعوت شدیم که برخی از اعضای کمیته فنی هم حضور داشتند. بنده با باشگاه پرسپولیس ارتباط زیادی ندارم و از خبرها داخلی این تیم چیزی نمی‌دانم. گاها اطلاعاتی از روزنامه‌ها کسب می‌کنم.

به نقل از فارس، وی ادامه داد:‌ گویا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به نظر پیشکسوتان و اعضای کمیته فنی اهمیتی نمی‌دهد چرا که ما در آن جلسه به محمد رویانیان اعلام کردیم یک مربی داخلی را برای پرسپولیس انتخاب کند اما گویا رویانیان به دنبال یک مربی خارجی برای پرسپولیس است و می‌بینیم الان نام برانکو ایوانکوویچ برای حضور در پرسپولیس مطرح می‌شود. من خوشحالم که فردا از ایران می‌روم و از این جریانات دور می‌شوم. بنده مقیم آمریکا هستم به این کشور می‌روم و برگشتنم با خداست. باید بینیم قسمت چه می شود تا دوباره به ایران برگردم.

کلانی با بیان اینکه با حضور مربی خارجی برای پرسپولیس مخالف است، تاکید کرد: به هیچ وجه دوست ندارم مربی خارجی برای تیم پرسپولیس و حتی تیم ملی بیاید البته به دانش بالای مربیان خارجی معترف هستم اما از نظر اینکه این مربیان بتوانند با بازیکنان ایرانی کار کنند امتحانشان را پس داده و نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند. فقط در سال‌های قبل یکی دو استثنا بود که توانستند با تیم‌های ایرانی خوب نتیجه بگیرند و تا حدودی در تیم‌های ایرانی موفق بودند.

وی افزود: مربیان خارجی با حضور در فوتبال ایران فقط به فکر منافع خود می باشند و در نهایت هم هزار تا مشکل و ماجرا در فیفا برای ما به وجود می‌آورد. آنها پول خود را از باشگاه‌های ایرانی می‌گیرند و بعد از آن دوباره در فیفا دست به شکایت می‌زنند. مربیان خارجی بسیاری از بازیکنان ایرانی را نابود کردند. به همین دلیل است من با حضور مربی خارجی در راس تیم‌های ملی و باشگاهی در ایران مخالف هستم البته آنها می‌توانند به عنوان مدرس به ایران بیایند و به مربیان ما آموزش دهند.

وی افزود: باید اعتراف کرد که آنها از دانش به روزی بهره می‌بردند و ما می‌توانیم به عنوان مدرس از دانش آنها استفاده کنیم. بهترین شکل استفاده از مربیان خارجی همین موضوع است وگرنه مربیان خارجی در سال‌های قبل نشان دادند با حضور در فوتبال کشورمان فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

این پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اظهارات آشتیانی عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس که اعلام کرده کمیته فنی کشک است،‌ گفت:‌ این حرف را اولین بار سال‌های قبل علی پروین به زبان آورد. او به دلیل تجربه بالایش و اینکه مویش را در فوتبال سفید کرده، گفت کمیته فنی کشک است.پروین زحمات زیادی برای پرسپولیس و فوتبال کشور کشیده و از مسائل پیرامون پرسپولیس و تیم ملی به خوبی آگاه است. او این موضوع را اعلام کرد اما در آن مقطع بسیاری با حرف او مخالف بودند اما به مرور زمان ثابت شد کمیته فنی نمی‌تواند نقش بسزایی برای پرسپولیس داشته باشد.

وی افزود: البته قرار بر این شد آئین‌نامه جدیدی برای کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس تدوین کنند تا بعد از طرح در هیئت مدیره و تصویب آن اجرایی شود. در این آئین‌نامه اعضای کمیته فنی می‌توانند مشاوره‌هایی را به کادر فنی بدهند حتی در جذب بازیکنان نظر داشته باشند و دیگر اطلاع جدیدی ندارم مراحل تدوین این آئین‌نامه به کجا رسیده است. اما اینکه در چند روز آینده وضعیت سرمربیگری پرسپولیس مشخص می‌شود و باید توجه داشت اعضای کمیته فنی و مدیریت باشگاه قلبشان به عشق پرسپولیس می‌تپد و دوست دارند شرایطی را فراهم کنند که این تیم در مسابقات فصل آینده نتایج خوبی بگیرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.