کلاهبرداری از جوانان جویای کار

۱۸ام بهمن ،

فاوانیوز: مأموران پلیس فتا استان خراسان‌شمالی موفق شدند متصدی کافی‌نتی را که از طریق اخذ وجوه غیرمعمول از جوانان جویای کار در فضای مجازی کلاهبرداری می کرد را دستگیر نمایند.

 رییس پلیس فتا استان خراسان‌شمالی در این رابطه افزود: در راستای رصدهای صورت پذیرفته در فضای مجازی، خبر واصله حاکی از این بود که فردی با راه‌اندازی وب‌سایتی در فضای مجازی اقدام به دعوت در غالب کاریابی و تبلیغات از جوانان می‌نماید.

وی ادامه داد: فرد از این طریق اقدام به دریافت مبلغی بابت ثبت نام اولیه و دریافت سفته از مشتریان می‌نمود، لذا برابر تحقیقات صورت پذیرفته، مشخص شد شخصی با استقرار در یکی از کافی‌نت‎های شهرستان بجنورد به صورت مخفیانه و مشکوک اقدام به ثبت نام مشتریان خود می‌نمود که سبب ظن این پلیس درخصوص کلاهبرداری شده بود.
ایشان تصریح کرد: با بدست آمدن سر نخ بلافاصله مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت و در این راستا تیم تحقیقاتی پلیس فتای استان خراسان‌شمالی با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات لازم در خصوص شناسایی متهم یا متهمان را آغاز کرده که در نهایت پس از انجام یکسری اقدامات فنی، متهم که مسئول یکی ازکافی‌نت‌های شهرستان بوده را دستگیر کردند.

رییس پلیس فتا خراسان‌شمالی در ادامه اظهار داشت: در بازجویی از متهم، فعالیت شرکت مذکور در این استان غیر‌قانونی اعلام و از فعالیت متصدی قید شده نیز با دستور قضایی جلوگیری به‌ عمل آمد و پرونده به همراه مستندات مربوطه و متهم دستگیر شده پس ازتکمیل وجمع بندی تحویل مراجع قضایی شد.

پلیس فتا به کلیه کاربران فضای مجازی اخطار می‌دهد:  که قبل از هرگونه اقدام و فعالیت درخصوص تبلیغات، فروش و سایر موارد هماهنگی لازم را از مراجع ذی‌ربط اخذ نموده و سپس با رعایت کلیه قوانین در فضای مجازی اقدام به فعالیت نمایند و عموم اشخاص باید آگاه باشند تا به اشخاص سودجو به بهانه ثبت نام و عضو شدن به هر وب‌سایتی اعتماد نکنند و قبل از تقبّل کردن هر گونه هزینه‌ای در این خصوص از صحت عمل وب‌سایت‌ها و یا جعلی بودن آن اطلاعات کامل را کسب نمایند.

رییس پلیس فتا خراسان‌شمالی در پایان اخطار داد: متخلفان و مجرمان آگاه باشند و بدانند که پلیس فتا رسما” به صورت محسوس و نامحسوس در فضای مجازی و حقیقی حضوری فعال و گسترده دارد و جهت شناسایی و برخورد جدی با متخلفان و مجرمان این عرصه تا حصول نتیجه و دستگیری آنها و سپردنشان به دست قانون از هیچ کوشش و تلاشی جهت احقاق حقوق شهروندان دریغ نخواهد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.