کلاهبرداری از کارت های اعتباری در اروپا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:کلاهبرداری از دارندگان کارتهای بانکی در اروپا بار دیگر افزایش یافته است.

پایگاه اینترتنی نشریه اقتصادی بیلان سوئیس نوشت: بر اساس گزارش بانک مرکزی اروپا که امروز سه شنبه انتشار یافت، کلاهبرداری از صاحبان کارتهای بانکی در اروپا در سال دو هزار و دوازده بار دیگر افزایش یافت که سبب اصلی آن کلاهبرداری های اینترنتی بوده است.
این مطالعه شامل کشورهای عضو حوزه یکپارچه پرداخت با یورو (SEPA) یعنی بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه ایسلند، لیختنشتاین، موناکو، نروژ و سوئیس می گردد. در این گزارش تاکید شده است که تقلب با کارتهای بانکی در این کشورها در سال دو هزار و دوازده برای اولین بار از سال دو هزار و هشت افزایش یافت.
سرجمع تقلبات صورت گرفته در سال دو هزار و دوازده یک میلیارد و سیصد و سی میلیون یورو ارزیابی می گردد که در مقایسه با سال دو هزار و یازده، چهارده و هشت دهم درصد افزایش داشته است. با این حال این رقم در مقایسه با تقلبات صورت گرفته در سال دو هزار و هشت نه و سه دهم درصد کاهش داشته است. این درحالی است که ارزش معاملات هفده درصد افزایش داشته است.
اطلاعات ارائه شده از سوی بانک مرکزی اروپا و هجده بانک مرکزی منطقه یورو نشان می دهد که از لحاظ ارزش، شصت درصد کلاهبرداری های کارتهای بانکی در سال دو هزار و دوازده ناشی از پرداخت های پستی، تلفنی یا اینترنتی بوده است؛ امری که با گسترش شدید خریدهای اینترنتی از سال دو هزار و هشت بی ارتباط نیست.
علاوه بر این، بر اساس همین گزارش، این گونه تقلبات که از سال دو هزار و یازده تا دو هزار و دوازده بیست و یک درصد افزایش داشته است همچنین در کشورهایی ملاحظه شده است که برای ارتقای امنیت پرداخت ها با کارت در اینترنت تلاش کرده اند.
ویتور کنستانسیو، نایب رئیس بانک مرکزی اروپا در بیانیه ای اعلام کرده است: «این داده ها نشان می دهد که ما باید در برابر کلاهبرداری ها از کارتهای بانکی هوشیار باشیم هر چند که میزان تقلب در کشورهای عضو حوزه یکپارچه پرداخت با یورو به سبب استاندارهای امنیتی بالاتر، در مقایسه با دیگر کشورها کمتر است، اطمینان بخش است.»


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.