کلاهبرداری اینترنتی در پوشش خرید خودرو

عصر خودرو :کلاهبردارانی که در پوشش فروش خودرو، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب عابر بانک خریداران کرده بودند، دستگیر شدند.

به نقل از  فارس سرهنگ محمد حسن شکریان گفت: در پی ثبت شکوائیه‌ای در دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مبنی بر وقوع برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی و ارسال آن به پلیس فتای تهران بزرگ، کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اینترنتی آغاز کردند.

وی در خصوص شگرد سارقان گفت: براساس اظهارات شاکی، وی هنگام مبادله وجه نقد از طریق کارت بانک، در حالی که منتظر واریز مبلغی به حساب خود بود، ناگهان با تخلیه اعتبار حساب خود مواجه می‌شود.

شکریان ادامه داد: با ثبت اظهارات شاکی و همچنین با توجه به شکل وقوع جرم، کارشناسان مجرب پلیس فتا تهران بزرگ متوجه شباهت این پرونده با تعدادی از پرونده‌ها که همزمان در حال بررسی در این پلیس بودند، شدند.

وی بیان کرد: در تمامی پرونده‌ها، شخصی با شاکیان که همگی قصد فروش خودرو از طریق آگهی روزنامه داشتند، تماس گرفته و به بهانه‌ خرید خودرو و واریز ناموفق نیمی از مبلغ خرید که هیچ‌گاه واریز نمی‌شد شاکی را بسوی دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای ویژه‌ای به بهانه چک کردن حساب شاکی، موفق به دریافت مجدد رمز دوم کارت می‌شدند.

شکریان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام عملیات فنی و مهندسی توانستند یکی از متهمان پرونده را دستگیر کنند.

این مقام مسئول گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به بزه انتسابی، همدستان دیگرش را معرفی و به انجام هشت فقره جرم مشابه اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: پس از شناسایی دیگر متهمان پرونده مشخص شد، همگی جزء تیمی سازمان یافته هستند، که اقدام به کلاهبرداری و سرقت‌های متعدد اینترنتی به ارزش تقریبی صد و پنجاه میلیون ریال کرده‌اند.

شکریان با تاکید بر اینکه در دسترس قرار دادن اطلاعات محرمانه کارت‌های بانکی یکی از دلایل بروز کلاهبرداری به شمار می‌آید به کاربران هشدار داد: هنگام خریدهای اینترنتی تحت هیچ شرایطی اطلاعات محرمانه و شخصی خود نظیر رمز کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهید.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.