کلاهبرداری با شماره‌های رایتل

۱۸خردادماه،

اگر شما هم از کاربران سیم‌کارت‌های همراه اول باشید، احتمالا طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر در ارتباط با خرید سیم‌کارت رایتل متناسب با شماره خود تماس هایی داشته اید.
به گزارش (ایسنا)، مدتی است در قالب فروش شماره‌ها و سیم‌کارت‌های اپراتور سوم کلاهبرداری‌های نیز صورت گرفته و سوءاستفاده‌هایی از نام این اپراتور می گردد.
در این زمینه چندی است بعضی با شماره‌های همراه مشترکان همراه اول تماس گرفته و به آن‌ها می‌گویند اگر مایل به خریداری سیم‌کارت رایتل شماره خود میباشید می‌توانید موافقت خود را اعلام کنید تا ما با قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان در اسرع وقت سیم‌کارت مورد نظر را به منزل شما ارسال کنیم.
در این تماس ها حتی این گونه عنوان می گردد که هزینه های مربوط به خرید سیم کارت هم پس از ارسال آن به منزل شما دریافت خواهد شد.
در این میان بعضی اشخاص نیز گاه به خریداری سیم‌کارت با شماره‌های مورد نظر اقدام می‌کنند اما پس از مدتی شرکتی که با آن‌ها تماس گرفته بود به بهانه‌های مختلف از ارائه آن سیم‌کارت سر باز می‌زند و شماره دیگری برای آن‌ها ارسال کرده و گاهی حتی از این کار هم سر باز می‌زند و ممکن است پس از مدتی سیم‌کارتی را برای فرد بفرستد و فرد در کمال تعجب ببیند به جای سیم‌کارت مکالمه سیم کارت دیتا که مخصوص استفاده از اینترنت است، برای او ارسال شده است.
البته بعضی شرکت‌ها هم می باشند که به خریداری حجم بالایی از شماره‌های رایتل اقدام کرده و به طور همزمان با صاحبان خطوط همراه اول این شماره‌ها تماس می‌گیرند واعلام می‌کنند که شماره مورد نظر آن‌ها را در اختیار دارند و حاضر به فروش آن با قیمت مورد نظر می باشند.
حتی بعضی از این شرکت‌ها این گونه اعلام می‌کنند که تاکنون تنها سیم‌کارت‌های رایتل با کد ۳ وارد بازار شده و بعضی شماره‌هایی که با پیش شماره‌های با ۳ آغاز می‌شود را در اختیار دارند و امکان فروش سیم‌کارت‌ها با سایر کدها را ندارند.
اما در این میان نکته جالب توجه آن است که اپراتور سوم تاکنون در اختیار داشتن هرگونه فروشگاهی از این دست را رد کرده و حتی سامانه‌ای برای خرید شماره‌های گلچین هم فعال نکرده است.
چندی پیش رییس پلیس نیز در این زمینه اخطارهایی به کاربران داده و این گونه اعلام کرده بود که گروه‌های کلاهبردار متعددی در این قالب به فعالیت می‌پردازند و لازم است اشخاص پیش از سفارش سیم‌کارت مطمئن شوند که شرکت مورد نظر آن‌ها وجود خارجی دارد و خدمات مناسب را به آن‌ها ارائه می‌کند.
اما با تمام این تفاسیر همچنان این سوال به قوت باقی می‌ماند که اگر قرار است اشخاص شماره‌های مورد نظر خود را خریداری کنند چرا خود اپراتور به طور مستقیم وارد این عرصه نمی‌شود تا بدین ترتیب تا حدی جلوی کلاهبرداری‌ها گرفته شود؟!
در حال حاضر قیمت هر سیم‌کارت رایتل اعتباری ۲۰ هزار تومان اعلام شده است اما با این وجود شرکت‌های مختلف بسته به میزان رند بودن شماره مبالغی بیش از ۶۰ هزار تومان را برای آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.