کلاهبرداری تازه اینترنتی به بهانه بخشش ارث

۱۲ام بهمن ،

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: کاربران ایرانی، فریب مجرمانی که از طریق ارسال ایمیل و با عنوان بخشش ارث قصد اخاذی و کلاهبرداری از آنها را دارند، نخورند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگˈستار خسرویˈ افزود: تبهکاران اینترنتی از هر طریق ممکن طعمه های خود را فریب داده و از آنان به شیوه های مختلف کلاهبرداری می کنند.
وی تصریح کرد: اشخاصی بتازگی با ارسال ایمیل انبوه به کاربران تمام کشورها از جمله ایران چنین وانمود می کنند که سالخورده و دارای مال فراوان می باشند و بدلیل نداشتن وارث می خواهند تمام دارایی خود را به اشخاص خاص واگذار کنند.
خسروی اظهار کرد: فرد کلاهبردار با ایجاد ارتباط و حس اعتماد قربانیان از آنان می خواهد چند عکس و نیز اطلاعات یکی از حساب های شخصی خود را برای وی ارسال کند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: تاکنون از همین طریق مبالغ کلانی از حساب بعضی کاربران بدلیل ناآگاهی از این قبیل کلاهبرداری ها و تسلط نداشتن کافی به زبان لاتین از سوی کلاهبرداران اینترنتی به سرقت رفته است.
سرهنگ خسروی به کاربران اینترنتی پیشنهاد کرد:از باز کردن ایمیل های ناشناس اجتناب کنند و به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار اشخاص غریبه قرار ندهند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. سجاد میرزایی:

    خوزه ولوسو دیروز به من پیام داده امروز تازه فهمیدم کلاهبر داره عکس کارت ملی گرفتم براش فرستادم نام تاریخ تولد کد ملی حالا چکار کنم

  2. رزا دبیری:

    سلام یک نفر از فیلیپین مدعی است که یک نفر ایرانی در فیلیپین بوده و الان فوت کرد و در حساب بانکی اش مبلغ زیادی وجود دارد و چون وارثی ندارد می‌خواهد برای شخص مطمئنی در ایران بفرستد تا برایش کار خیر انجام دهد .ودر آخر بیان می‌کند برای وکیل باید ۱۷۸۰ دلار بفرستید تا کارهای قانونی انجام شود .این افراد با ترفند های ماهرانه ای پیام می‌دهند مخصوصا کسانیکه در پستهاشون ببینند مذهبی هست و طرفدار رژیم می باشد .خیلی مراقب باشید. این فرد خودش را خوزه ولوسو معرفی می‌کند من خودم اولش باور کردم وقتی در گوگل سرچ کردم متوجه شدم کلاهبرداریه .خواهش میکنم بیشتر مردم ایران را مطلع سازید از طریق رسانه ها و شبکه صدا وسیما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.