کلاهبرداری میلیونی تحت عنوان اعزام زائران به عتبات عالیات

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا خبر داد

سرهنگ مهرداد امیدی از کلاهبرداری میلیونی تحت عنوان اعزام زائران به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مهرداد امیدی معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: ماموران انتظامی، قم، در جریان وقوع یک فقره کلاهبرداری از یکی از شهروندان قرار گرفتند.

وی افزود: براساس اظهارات شاکی، وی از طریق تلفن با شخصی به نام «رضا» آشنا شده و بابت هزینه سفر به عتبات عالیات از ۴۹ نفر ثبت نام و به ازای هر نفر، مبلغ ۳۸۵ هزارتومان به حساب وی، واریز کرده است اما پس از موعد مقرر در می یابد که متهم تلفن همراه خود را خاموش کرده و جوابگو نیست.

سرهنگ امیدی یادآور شد: پرونده فوق با دستور قضایی به آگاهی قم ارسال شد و کارآگاهان جعل و کلاهبرداری این استان از طریق استعلام، آدرس متهم را در تهران بدست آوردند و با همکاری ۳ نفر از شکات پس از مراقبت های لازم، متهم فوق را دستگیر کردند.

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، براساس تحقیقات پلیس، مشخص شد که متهم علاوه بر شکات قمی، از ۶ تن دیگر در تهران و ۱۶ نفر نیز در کرمانشاه به همین شگرد، کلاهبرداری کرده است و حتی در سال گذشته، تحت عنوان کاریابی و معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان شاغل در کیش، از فردی به نام مهرداد، مبلغ ۱۵ میلیون ریال، اخذ و سپس متواری شده است.

وی یادآور شد: متهم به مدت ۲ سال، به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب مراجع قضایی بود و همچنین عکس وی در اردیبهشت ماه سال ۸۹ در روزنامه ایران به عنوان کلاهبردارمیلیونی و وکیل قلابی جهت شناسایی درج شده بود.

سرهنگ امیدی، با اشاره به اینکه، متهم پس از دستگیری در مواجهه حضوری با شکات، لب به اعتراف گشود، افزود: تعداد شکات تا کنون به ۷۰ نفر رسیده است و ارزش ریالی وجوه کلاهبرداری شده، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.