کلاهبرداری میلیونی یک زن از مسافران اروپا

زنی که با راه‌اندازی یک آژانس هواپیمایی به بهانه فراهم کردن مقدمات سفر افراد به کشور‌های اروپایی، از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران علیه زنی که مدیر یک آژانس هواپیمایی بود، به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. شاکی گفت: من و همسرم برای خرید بلیت هواپیما برای سفر به یکی از کشور‌های اروپایی، به یک آژانس که مدیر آن زن جوانی بود، مراجعه کردیم. مدیر آژانس ادعا کرد هر میزان ارز خارجی بخواهیم، یک‌روزه به ما تحویل می‌دهد و علاوه بر آن می‌تواند شرایطی را فراهم کند که مدت طولانی‌تری در کشور مورد نظرمان بمانیم.

شاکی با اشاره به ماجرای کلاهبرداری زن شیاد گفت: زنی که مدیر آژانس هواپیمایی بود، مدارکمان را همراه ۴۵ میلیون تومان پول از ما گرفت و دیگر خبری از او نشد. وی دفتر آژانس را هم تخلیه کرده بود.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و در ادامه تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از زن کلاهبردار انجام شد.

 

شکایت، یکی پس از دیگری

در حالی که جستجو برای دستگیری این زن ادامه داشت، زنان و مردان دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در تحقیق از شاکیان معلوم شد همگی برای رفتن به کشور‌های اروپایی، فریب یک زن شیاد را خورده و میلیون‌ها تومان پول به او پرداخت کرده‌اند. در مرحله بعدی ماموران متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای از زن کلاهبردار تحت تعقیب پلیس با هم مطابقت دارد. به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی زن جوان، کنترل و او چند روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی گفت: پیش از این کارمند یک آژانس هواپیمایی بودم، اما به‌دلیل مشکلاتی، دیگر آنجا کار نکردم. مدتی بعد تصمیم گرفتم با اجاره یک مکان، خودم یک آژانس هواپیمایی راه‌اندازی کنم. همان موقع با درج آگهی در روزنامه، مشتری جذب کردم. پس از مدتی تصمیم به کلاهبرداری از مسافران گرفتم و به بهانه این که می‌توانم مقدمات سفر و اقامت آنها را به کشور‌های اروپایی فراهم کنم، میلیون‌ها تومان از مسافران پول می‌گرفتم. با این شیوه صد‌ها میلیون تومان از افراد کلاهبرداری کرده‌ام.

بنابراین گزارش، برای زن شیاد قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از او برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری‌هایش ادامه دارد.
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.