«کلاه پهلوی» باز هم روی آنتن نرفت

به گزارش خبر آنلاین، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» به کارگردانی سید ضیالدین دری از ۱۵ تیر سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

بخش مهمی از سریال درشهرک سینمایی غزالی و در دکورهایی مقابل دوربین رفت که  برای فیلمبرداری این سریال ساخته شده بود. این دکور‌ها بخش‌های مختلف شهری خیالی با نام «سامان» بود که وقایع داستان در آن رخ می‌داد. خانه‌های مختلف، فرمانداری، نظمیه و… بخش‌های مختلف شهر سامان بود.

 بخش دیگری از این سریال هم در کشور فرانسه مقابل فیلمرداری شد. همزمان با تصویر برداری این سریال تاریخی صحبت‌هایی هم درباره زمان پخش آن از شبکه یک سیما مطرح شد و ابتدا قرار بود این سریال پس ازسریال «مختارنامه» روی آنتن برود اما این اتفاق نیفتاد و سریال «شوق پرواز» از این شبکه پخش شد.

پس از اتمام سریال «شوق پرواز» پخش سریال «کلاه پهلوی» از گزینه‌های صد درصد شبکه یک از ابتدای سال جاری بود که هر بار تاریخ احتمالی پخش آن اعلام می‌شد.

 مدتی قبل روابط عمومی شبکه اعلام کرد که این سریال از ۱۷ شهریور روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت، اما این اتفاق نیفتاد .

روابط عمومی شبکه یک در پاسخ به پیگیری خبرآنلاین، ۲۴ شهریور را به عنوان زمان نهایی پخش سریال اعلام کرد.

فیلمنامه این سریال تلویزیونی مجموعه‌ای از وقایع تاریخ سیاسی ایران در حد فاصل سال‌های ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۱ را مرور می‌کند. داستان از پیش از تاجگذاری رضاشاه آغاز می‌شود و تا مدتی پس از خروج رضا شاه از ایران ادامه می‌یابد. واقعه کشف حجاب، حضور متفقین در ایران، رفتن گروهی از محصلان ایرانی به فرانسه جهت ادامه تحصیل از سوی رضاخان و… برخی از محورهای داستانی این سریال است.

شخصیت‌های اصلی این سریال گروهی از محصلان ایرانی هستند که در دوره رضا شاه برای ادامه تحصیل به شهر پاریس می‌روند و پس از اتمام تحصیلات به ایران بازمی گردند و هر یک سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کنند. یکی از آن‌ها گرایش‌های مارکسیستی دارد، دیگری دموکرات می‌شود و همین تغییر دیدگاه‌هاست که از آن‌ها پس از حضور در دستگاه حکومتی آدم‌هایی با سرنوشت‌های متفاوت می‌سازد.

امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، امیرعلی دانایی، صالح میرزاآقایی، رضا فیاضی، جمشید شاه محمدی، شقایق فراهانی، بهاره افشار، آناهیتا نعمتی، ماه چهره خلیلی، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، قطب الدین صادقی، داوود رشیدی، داریوش فرهنگ، سیروس گرجستانی وامیرعلی دانایی، بهنوش طباطبایی، بهاره افشاری، داریوش فرهنگ، شقایق فراهانی، بیوک میرزایی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.