کلسترول خون را به زانو در آورید

۱۹م دیماه ،

تا به حال در مورد کلسترول خون مطالب گوناگونی را مطالعه کرده اید و اطلاعاتی در مورد آن دارید اما آیا تا به حال به فکر کنترل آن نیز بوده اید و اقداماتی را انجام داده اید؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ کلسترول ماده ای است که به طور طبیعی در بدن با توجه به خوراک شما تولید می گردد و البته به دو نوع خوب(HDL) و بد(LDL) تقسیم می گردد. کلسترول های خوب که به بدن کمک می کنند اما کلسترول بد نه تنها سلامت را به خطر می اندازد می تواند جان شما را نیز بگیرد.

همانطور که اشاره شد با توجه به خوراک شما میزان کلسترول بد خون بالا و پایین می گردد و البته می توان با استفاده از راهکارهای متفاوتی آن را کنترل و یا از بین برد.

غذاهای با چربی اشباع شده نخورید

این نوع چربی ها را می توانید در غذاهای مختلفی پیدا کنید. بسیاری از مواد خوراکی روزانه از آن استفاده می کنیم که شاید خواص بسیاری دارند اما دارای این نوع چربی می باشند و برای بدن می توانند ضررهای را نیز داشته باشند. پوست مرغ و همچنین گوشیت قرمز دارای این چربی می باشند به طوری که خوردن ان ها می تواند میزان تولید کلسترول را بالا ببرد.

غذاهای فیبردار بخورید

برای اینکه بتوانید میزان کلسترول خون را کم کنید و یا آن را در حد کنترل نگه دارید نیاز است تا از غذاهای فیبر دار استفاده کنید. خوردن نان های سبوس دار و همچنین استفاده از غلات و مواد کم کالری اما مملو از فیبر می تواند تاحد بسیار بسیاری از میزان کلسترول خون شما کم کند.

میوه و سبزی بخورید

بسیاری از سبزی ها می باشند که می توانند به شما در داشتن بدنی سالم و خونی عاری از کلسترول کمک به سزایی کنند. هویج و کلم و کاهو از جمله این سبزی های بسیار مفید می باشند. در کنار آن ها میوه ها نیز نقش به سزایی در تایین سطح این ماده در بدن شما دارند. بسیاری از متخصصین پیشنهاد می کنند تا برای گرفتن بالاترین سطح نتیجه حتما میوه و سبزی را به صورت تازه مصرف کنید.

ماهی بسیار بخورید

در حالی که گفتیم گوشت قرمز می تواند میزان کلسترول را در خون شما افزایش دهد اما ماهی به مقابله با آن می رود و نمی گذارد تا ذره ای از سطح خطرناک خودبالاتر برود. بسیاری از ماهی ها از جمله ماهی تن و همچنین قزل آلا میزان بسیاری امگا ۳ دارند و کمک به سزایی را میتوانند  به شما بکنند.

مقدار درست را رعایت کنید

همانطور که گفتیم باید غذاهای مختلف را مصرف کنید تا میزان کلسترول خون شما در حد معمولی و خوب قرار بگیرد اما این نکته را نیز باید دقت داشته باشید که همین غذاهای مفید را نیز بهتر است به مقدار مجاز و معین مصرف کنید تا دیگر دچار هیچ مشکلی نشوید. برای مثال هفته ای ۲ بار ماهی و یا۳ تا ۴ واحد میوه و سبزی در طول روز الزامی است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.