کلنگ یادگاری احمدی نژاد برای ۱۰ سال آینده به زمین زده شد

۸فروردین ۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در محل احداث سد و نیروگاه برق آبی بختیاری، فرمان آغاز عملیات اجرایی احداث این دو پروژه را با رمز «یا زهرا یا مهدی» صادر کرد.سد برق آبی بختیاری با ارتفاع ۳۲۵ متر بر روی رودخانه بختیاری از سرشاخه های دز و میان دو کوه ساخته خواهد شد؛ با احداث سد و نیروگاه برق‌آبی بختیاری سالانه ۱۵۰۰ مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده می‌شود و با انتقال آب رودخانه سزار به مخزن سد بختیاری، میزان تولید از ۲۸۵۰ گیگاوات ساعت انرژی برق ‌آبی در سال، به ۳۷۰۰ گیگاوات ساعت افزایش پیدا می‌کند. احمدی نژاد امروز دستور آغاز به کار پروژه ای را صادر کرد که به نقل از خودش ۱۰ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

در ادمه گزیده ای از اظهارات رئیس جمهور به نقل از مهر می آید:

  • با آغاز به کار این سد، بار دیگر اراده ملت ایران به دنیا اعلام می گردد و ایران تبدیل می گردد به زیباترین، بهترین و بالاترین ملت در دنیا و این فشارهای اقتصادی “غلط کردن” های بی ارزش است. آنچه برای ما مهم است و مهم تر از ارتفاع خود سد است، خودباوری، ایمان و توانایی است که در این سرزمین به وجود آمده است. پیش از این در سدهای بسیار کوتاه تر از بختیاری قبل از هر نوع اقدامی دیگران ایده و طرح می دادند ولی امروز از صفر تا صد را خودمان طراحی و اجرا می کنیم.
  • سد بختیاری در فاز اول هزار و ۵۰۰ مگاوات و در فاز دوم هزار مگاوات برق تولید می کند. همچنین یکی دیگر از مزایای این سد این است که آب را برای دشت های پایین دست تنظیم کرده و محیط اطراف را آباد می کند. با توجه به اینکه دریاچه سد بختیاری ۸۰ کیلومترمربع وسعت دارد برای تفریح، ماهی گیری و قایق سواری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این یک سرمایه عظیمی برای مردم لرستان خواهد بود که توسط متخصصان و جوانان خودمان در ایران عملیاتی می گردد. آنچه مهم است جسارت است که این سد را بسازیم؛ قبل از این قرار بر این بود که منابع مالی این سد از طریق منابع خارجی تامین شده و همچنین برای احدث آن از پیمانکاران خارجی استفاده شود که ما حیفمان آمد به نام دیگران ثبت شود در حالیکه ما توانایی اجرای این سد را داریم. کار بسیار بزرگی است، خدا نیز منابع آن را خواهد رساند و به طور حتم نزول نعمت خداوند در گرو اراده انسانهاست.
  • زمان اجرای این پروژه ۱۰ سال پیش بینی شده است که با توجه به توانایی هایی که در کشور وجود دارد این سد زودتر از ۱۰ سال به اتمام می رسد چرا که خودباوری و نوآوری در کشور به وجود آمده است. امروز هیچ نیازی نیست در کشور که توسط متخصصین داخلی قابل تامین نباشد. امروز عملیات اجرایی سد بختیاری نیز آغاز شد که به سرعت جلو خواهد رفت.
  • خوشبختانه حرکت اقتصادی کشور حرکت موفقی است. منسجم، هدفمند و سیاستها بسیار دقیق در این زمینه در حال انجام است. البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که عمده آنها مشکل سیاسی است که اقتصادی شده و اراده سیاسی وارد شده و خلل اقتصادی ایجاد کرده است. البته یکسری سیاه نمایی ها و خیانت های شخصی خود نیز مشکل درست می کند؛ چه از خارج و چه از داخل. سرزمینی وسیع با این معادن، کشاورزی و نعمت های فراوان و بهترین مردم مشکل اقتصادی ندارد.
  • امروز ایران در بخشهای فناوری هسته ای، پزشکی و تجارت خارجی به جلو می رود و مشکل مبنایی و اساسی اقتصادی در کشور نداریم. تحمیلات سیاسی است که به صورت اقتصادی خود را نشان داده است برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران.
  • من امروز به دنیا اعلام می کنم که به فضل الهی ملت ایران از همه موانع و بدخواهان عبور می کند و هیچ مانعی نمی تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد. همه این تلاشها در نهایت ممکن است دست اندازی در عبور خودروی پیشرفت ایران ایجاد کند و بسیار آنها تلاش کنند چرخ ماشین ملت را پنچر کنند که این پنچری را ملت ایران می گیرد و به جلو می رود. ملت ایران ملتی است که با این بداخلاقی ها متوقف نمی شود چرا که راه ما راه روشنی است. با آغاز به کار این سد اراده ملت ایران یک بار دیگر به دنیا اعلام می گردد که ایران تبدیل شود به زیباترین، بهترین و بالاترین ملت در دنیا و این فشارهای اقتصادی، غلط کردن های بی ارزش است. مگر می گردد جلوی تابش خورشید، جابجایی هوا و آمدن بهار را گرفت. ملت ایران به سمت قله ها حرکت می کند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.