کلید بازی ایران- لبنان، گل زود هنگام ماست

۲۰خردادماه،

هومن افاضلی در گفتگو با ایسنا، با تمجید از بازی تیم ملی برابر قطر گفت: اولین چیزی که در تیم های کی روش می دیدیم، خستگی بازیکنان بود. خستگی ای که شاید ناشی از تمرینات زیاد یا فشردگی رقابت های لیگ بود. البته اگر می گویم تمرینات زیاد به این معنا نیست که تمرینات کی روش استاندارد نبوده، بلکه بخاطر عادت بازیکنان ما این تمرینات زیاد به نظر می آمده. با اینحال ما برابر قطر تیم شادابی دیدیم و شاید دلیل آن تعداد بالای ریکاوری در دبی بوده باشد. این عدم خستگی، سبب شد بازیکنان تیم ملی ایران از لحاظ سیستم عصبی خوب کار کنند و در طول بازی تمرکز بالایی داشته باشند. این تمرکز سبب شد تا بدون استرس به مصاف قطر برویم و همین مسئله به ما خیلی کمک کرد و باید در برابر لبنان هم اینگونه باشیم.

او در ادامه افزود: ما برابر لبنان باید مثل دیدار با قطر کار کنیم. به تیم ملی ما بیشتر این مسئله می آید که در نیمه خودمان دفاع کنیم و در ضد حملات موقعیت سازی کنیم. تیم ملی ما چندان قادر به بازی در زمین حریف نیست و مدافعان ما در اینگونه موارد عموما جا می مانند و از طرفی دیگر مهاجمان ما نیاز به فضای حرکتی دارند که در بازی کاملا تهاجمی چنین فضاهایی به آنها داده نمی شود.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به سوالی دربارهٔ ی میزان امیدواریش به صعود تیم ملی به جام جهانی، اظهار کرد: خوشبختانه با برتری برابر قطر پلی آف خود را قطعی کردیم و بنظرم باید چهار گل به لبنان بزنیم تا وضعیت خودمان را چندان معطوف به بازی ازبکستان و قطر نکنیم. من تصور می کنم دیدار ازبکستان و قطر تکلیف صعود کننده ها را مشخص می کند و امیدوارم قطر با تمام قوا به مصاف ازبکستان برود.

افاضلی دربارهٔ ی دیدار ایران و لبنان هم صحبت و کرد و گفت: در فوتبال امروزی اگر تمرکز نداشته باشیم به مشکل می خورید و اگر تمرکزمان را برابر لبنان از دست دهیم شاید شکست هم بخوریم. مثل دیدار رفت با لبنان و یا همین دیدار کره و لبنان که من اعتقاد دارم کره ای ها تمرکز کافی برابر لبنان نداشتند. کلید بازی ما برابر لبنان این است که زود به این تیم گل بزنیم، چراکه با گل زود هنگام، مقاومت لبنان شکسته می شود و فشار روانی از روی بازیکنان ما به بازیکنان لبنان منتقل می شود. با اینحال فکر می کنم نباید از پیش خود را برابر لبنان برنده بدانیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.