کلیدهای ثروت و خوشبختی و دوری از فقر+ذکرهایی برای افزایش روزی

به گزارش خبرآنلاین، چاپ نهم «روزی حلال» و چاپ هفتم «گشایش روزی» از مجموعه کتاب های تربیت و خانواده انتشارات نورالزهرا نوشته محمدعلی قاسمی منتشر و روانه بازار شد.

مولف در شرح علت نگارش کتاب می‌گوید: «طبق نص صریح روایات عبادت ۷۰ جزء دارد که با فضیلت‌ترین آن طلب روزی حلال عنوان شده است و این به خاطر تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها است تا جایی که تمام زندگی مبتنی بر روزی شکل می‌گیرد. گناه، مصرف مال حرام و عواقب آن حتی در ذریه انسان نیز تأثیرگذار است تا جایی که زندگی و خانواده و عمر و نسل انسان را تباه می‌کند. طبق روایات مربوط به آخرالزمان سخت‌ترین چیز در آخرالزمان(عج) لقمه حلال عنوان شده است. دندانه‌های کلید استجابت دعا، روزی حلال است؛ یکی از دلایل عدم استجابت دعا لقمه‌های مصرف شده از راه حرام است. روزی حرام باعث می‌شود تا انسان به انواع بیماری‌های جسمی و روحی مبتلا شود و از فیض اعمال صالح دور بماند.
 

در بخشی از کتاب که با داستان ها و روایت هایی از توجه معصومان(ع) و برخی علمای بزرگ به بیت المال و حق الناس همراه شده، تاکید شده است: «معصومین(ع) اذکار فراوانی برای گشایش روزی معرفی کرده اند. در میان ذکرهای گشایش روزی بر ذکر «لا اله الا الله، سبحان الله، لا حول و لا قوه الا بالله و صلوات» تاکید بیشتری شده است.

همچنین در کتاب «گشایش روزی» معرفی عوامل گشایش رزق و روزی و برکت آفرین در زندگی، شناخت عوامل بی‏برکتی و فقرآور در خانواده، رفتارهای آرام‏بخش که موجب جلب روزی می‏شود، رفتارهای خاص که باعث فقر و تنگدستی می‏شود، ذکرهای کوتاه اما موثر از کتب معتبر شیعه که باعث رزق و روزی است، خواندن زیارتها، نمازها، آیات و ادعیه مخصوص در جهت جلب روزی و دهها نکته آموزنده دیگر برای آنانکه دغدغه تنگدستی روزی را دارند، شرح داده شده است.

در این کتاب کلیدهای ثروت و خوشبختی باتوجه به روایات درستکاری، استعفار، مبارزه با ناامیدی، انفاق دوری از کسالت و تنبلی، توکل بر روزی‌رسان، شکر نعمت، نیکی به پدر و مادر، صلحه رحم، نمازهای مخصوص، زیارت ائمه معصومین، به خصوص امام حسین و امام صادق(ع)، قرائت قرآن، گرفتن روزه به خصوص در ماه شعبان و ذی‌الحجه، ذکر و خواندن دعا معرفی شده است.

چند بخش از این کتاب بدین شرح است:

ابن عباس از رسول خدا(ص) روایت کرده است که فرمود:«هرکس چهار روز از ماه شعبان را روزه بگیرد، خداوند روزیش را زیاد می کند.»

*

همیشه با وضو بودن و با طهارت همراه بودن، آثار فراوانی دارد یکی از آثار آن زدودن فقر است.

*

از امام صادق (ع) نقل است فرمود: هرکس صدبار بگوید: «لا اله الا الله الملک الحق المبین» خدای متعال او را از فقر پناه دهد و در تنهایی قبر او را مونس و غمخوار باشد…

*

امام صادق(ع) فرمود: هرکس روزی صد مرتبه بگوید «لا حول ولا قوه الا بالله» دیگر هیچگاه نیازمند و فقیر نمی شود…هرکس سخت فقیر و نیازمند شد این ذکر را زیاد بکوید: لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم» خداوند فقر را از او دور می سازد.

*

کمک به نیازمندان روزی را دوچندان می کند و رد کردن فقیر به خصوص در شب باعث فقر می شود…

 

می توانید این دو کتاب را با ۵هزار تومان تهیه کنید.

ساکنان تهران برای تهیه این دوکتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.