کلید اسرار زندگی از زبان بزرگان؛ از گاندی و چاپلین تا سعدی و علی شریعتی

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/4-2-1391/IMAGE634707746482296974.jpg

/Images/News/Larg_Pic/4-2-1391/IMAGE634707749953303071.jpg

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات آموت دو کتاب «از زبان بزرگان» (سخنان کوتاه از مردان بزرگ) و «کلید اسرار زندگی» را به همت محسن تیموری روانه بازار نشر کرد. «از زبان بزرگان» نام کتابی است دربرگیرنده جملات قصار ادبی از بزرگان ادبیات، ‌فرهنگ و هنر که به زبانی ساده بیان شده‌اند. جملاتی با محوریت اندیشه‌ورزی، امیدواری و پرهیز از قضاوت و تأکید بر صداقت که از زبان بزرگان ادبی و فرهنگی دنیا جمع‌آوری شده است؛ بزرگانی چون مولوی، تولستوی، بوعلی‌ سینا، جبران خلیل جبران، فردوسی، علی شریعتی و بزرگان دینی مانند ائمه اطهار(ع) و… همچنین شرح کوتاهی از زندگی و فعالیت‌های این بزرگان در هر صفحه درج شده است.

در مقدمه کتاب می خوانیم: «در سخنان بزرگان ادب، عرفان، هنر و علم ما گنجینه‌های پنهانی نهفته است که اغلب اوقات بدون اعتنا از کنار آن‌ها می‌گذریم؛ در حالی که در دنیای ماشینی امروز، انسان‌ها به این سخنان و گفتارهای پندآموز نیازمندند و با فهم آن‌ها ممکن است جهت زندگی‌شان تغییر کند. و در دنیای ماشینی امروز، امید، مثبت‌اندیشی و پرورش اندیشه‌هایی که منجر به آسایش خاطر است، تا چه حد می‌تواند انسان‌ها را از پرتگاه‌های یأس و ناامیدی برهاند؟»

کتاب «از زبان بزرگان» با نام فرعی «سخنان کوتاه از مردان بزرگ» با قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

بنابراین گزارش، «کلید اسرار زندگی» نیز شامل آثار داستانی حکمت‌آمیزی است که از کتاب‌های فلسفی و دینی استخراج و به زبانی داستانی و ساده بیان شده‌اند. «کلید اسرار زندگی» از فصول مختلفی تشکیل شده و بخش اول آن شامل داستانک‌های پندآموز است که در هر کدام، راه‌هایی متفات برای ابراز عشق، پشتکار، استقامت و روش‌هایی خلاقانه‌تر برای رودررویی با ظرایف و مراحل مختلف زندگی بیان شده است.

این داستان‌ها هر کدام بر اساس موضوعیت مورد نظر نویسنده بازآفرینی شده‌اند و هر یک درصددند تا مضمونی معنوی و رازآمیز را درباره زندگی با تمثیلی خلاقانه در فضای یک داستان ساده بیان کنند. این موضوعات که همگی در موقعیت‌های ملموس اجتماعی، فردی و خانوادگی مشاهده می‌شوند، از زندگی پیرامون گزینش شده‌اند و برای مخاطب آشنایند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
ارزشمندترین وقایع زندگی معمولا دیده نمی‌شوند و یا لمس نمی‌گردند، بلکه در دل احساس می‌شوند. این ماجرا را دوستم تعریف کرد:
او می‌گفت که پس از سال‌ها زندگی مشترک، همسرم از من خواست که با زن دیگری برای شام و سینما بیرون بروم. زنم گفت که مرا دوست دارد ولی مطمئن است که این زن هم مرا دوست دارد. و از بیرون رفتن با من لذت خواهد برد. زن دیگر که همسرم خواست با او بیرون برم، مادرم بود. او ۱۹سال پیش بیوه شده بود ولی مشغله‌های زندگی و داشتن ۳فرزند باعث شده بود که من فقط در موارد اتفاقی و نامنظم به او سر بزنم. آن شب به او زنگ زدم و…
با نگرانی از من پرسید مگر چه شده؟ نگران شده‌بود، گفتم: به نظرم رسید بسیار دلپذیر خواهد بود اگر امشب با هم باشیم…جمعه عصر وقتی برای بردنش می‌رفتم کمی عصبی بودم، او جلوی در خانه ایستاده بود و لباسی را پوشیده بود که در آخرین جشن سالگرد ازدواجش پوشیده بود.

با چهره‌ای روشن همچون فرشتگان به من لبخند می‌زد. وقتی سوار ماشین شد گفت به دوستانش گفته که امشب با پسرم برای گردش بیرون می‌روم و آنها خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودند…به رستورانی رفتیم که خیلی لوکس نبود اما جای دنجی بود. وقتی منو را نگاه می‌کرد، لبخند حاکی از رضایت را بر چهره‌اش می‌دیدم…

به من گفت وقتی کوچک بودیم و با هم رستوران می‌رفتیم، او بود که منوی رستوران را می‌خواند…من هم گفتم حالا وقتش رسیده که تو استراحت کنی و بگذاری من این لطف را در حق تو انجام دهم…هنگام صرف شام گپ و گفت صمیمانه‌ای داشتیم…آنقدر حرف زدیم که سینما را از دست دادیم…وقتی او را به خانه رساندم گفت که باز هم با من بیرون خواهد آمد به شرط اینکه او مرا دعوت کند و من هم قبول کردم…
چند روز بعد مادرم در اثر یک حمله قلبی درگذشت، کمی بعدتر پاکتی حاوی کپی رسیدی از رستورانی که با مادرم آن شب غذا خوردیم به دستم رسید. همراه با یادداشتی که به آن ضمیمه شده بود: نمی‌دانم که آیا در آنجا خواهم بود یا نه ولی هزینه را برای ۲نفر پرداخت کرده‌ام یکی برای تو و یکی هم برای همسرت. و تو هرگز نخواهی فهمید آن شب برای من چه مفهومی داشته است، دوستت دارم پسرم.
آن هنگام بود که دریافتم چقدر اهمیت دارد که به موقع به عزیزانمان بگوییم که دوستشان داریم و زمانی که شایسته آنهاست به آنها اختصاص دهیم…به نظرم هیچ چیز در زندگی مهمتر از خداوند و خانواده نیست، زمانی که شایسته عزیزانتان است به آنها اختصاص دهید زیرا هرگز نمی‌توان این امور را به وقت دیگری واگذار نمود…

«کلید اسرار زندگی» هم با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.

ساکنان پایتخت برای تهیه این دو کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.



 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.