کلید حل مشکلات اعضای جنبش عدم تعهد در اجلاس شانزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، معاون موتوجا متسینگ نخست وزیر لسوتو در دومین جلسه نشست سران اجلاس شانزدهم جنبش غیر متعهد ها ضمن تبریک به مناسبت ریاست ایران در نم گفت: انتخاب ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین اعضای جنبش انتخاب مناسبی بود و ما در این سه سال شاهد پیشرفت و ارتقاء جایگاه این جنبش خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره از استقلال ملی و حاکمیت ایران و همه کشورهای جهان حمایت کرده ایم، گفت: آزادی و رفاه اقتصادی همه کشورها یکی از اهداف جنبش نم است.

معاون نخست وزیر لسوتو با اشاره به محور اجلاس مبنی بر صلح پایدار از طریق مشارکت در مدیریت جهانی گفت: هیچگاه اعضای جنبش حرفشان با عملشان یکی نبوده است، اما امیدواریم در چارچوب تم اجلاس شانزدهم اهداف جنبش را عملی کنیم.

وی ضمن محکوم کردن هر گونه اقدامات تروریستی در جهان تصریح کرد: ما باید با یکدیگر متحد شویم و برای اینکه بدون ترس در دنیا زندگی کنیم تنها راه اجماع میان اعضا است.

متسینگ با تاکید بر اینکه تصحیح ساختار سازمان ملل ضروری است، افزود: سازمان های بین المللی برای رسیدن به صلح باید دموکراتیک شوند و نم نیز با اصلاح در ساختارهای اقتصادی خود بخصوص همکاری با گروه ۷۷ و چین نقش موثری در معادلات بین المللی داشته باشد.

معاون نخست وزیر لسوتو با تاکید بر اینکه کلید ما صحبت هایی است که در اجلاس شانزدهم شده است، خاطر نشان کرد: مشکلات ما بدست سازمان ملل به دلیل محدودیت های سازمانی و ساختاری آن خصوصا شورای امنیت حل نمی شود.

وی گفت: اعضای جنبش باید برای آزادی مناطق سرزمین های اشغال شده از جمله فلسطین بکوشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.